اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی خبر داد

راه‌اندازی موزه مشارکتی خراسان‌جنوبی طی 2 ماه آینده

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از ایجاد و راه‌اندازی موزه مشارکتی با همکاری بخش خصوصی طی دو ماه آینده در سطح استان خبر داد.

راه‌اندازی موزه مشارکتی خراسان‌جنوبی طی 2 ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد رضایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار داشت: صنعت گردشگری بعد از صنعت خودروسازی و نفت سومین صنعت است که می‌تواند برای کشور درآمدزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایران در بین پنج کشور برتر دنیا از نظر جاذبه‌های گردشگری است، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری شده است.

*افزایش 22 درصدی اقامت در ایام نوروز در استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی به افزایش 22 درصدی اقامت در تعطیلات نوروز در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: میزان بازدید از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی بیرجند در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد افزایش داشته است.

رضایی همچنین از افزایش 132 درصدی خرید از نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی استان در ایام نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و ادامه داد: امید است در سال 91 شاهد حضور بیشتر و گسترده گردشگران و مهمانان نوروزی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که می‌توان در آن اشتغال و تحول ایجاد کرد رونق گردشگری در سطح استان و مرکز آن است که باید با یک رویکرد جدید آن را گسترش دهیم.

*راه‌اندازی موزه مشارکتی با همکاری اوقاف

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از ایجاد و راه‌اندازی موزه مشارکتی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد و اظهار داشت: این موزه مشارکتی در حسینیه نواب بیرجند و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان راه‌اندازی می‌شود.

رضایی همچنین از ایجاد و راه‌اندازی موزه مشارکتی با همکاری بخش خصوصی خبر داد و افزود: این موزه صد در درصد  کارهای عمرانی آن انجام گرفته که طی دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

*راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در استان نیازمند مساعدت مسئولان

وی از راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی دائمی در مرکز استان خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم این بازارچه در سطح استان افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از واگذاری مجتمع آب درمانی آبگرم لوت به بخش خصوصی خبر داد و اذعان داشت: برای ساخت و تجهیز این مجتمع بالغ بر 880 میلیون تومان هزینه شده است.

*نبود راه آسفالته مشکل اصلی مجتمع آبگرم لوت

رضایی، نبود راه آسفالته مناسب را مشکل اصلی این مجتمع آب درمانی عنوان کرد و ادامه داد: امید است با کمک و مساعدت مالی مسئولان بتوانیم این امر را تحقق بخشیده و در سال‌های آینده به یک مرکز گردشگری نمونه تبدیل شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول