اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی خبر داد

بازدید 70 هزار نفر از موزه‌های خراسان‌جنوبی در سال جاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 70 هزار نفر از موزه‌های سطح استان بازدید کرده‌اند.

بازدید 70 هزار نفر از موزه‌های خراسان‌جنوبی در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهم اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری باغ و عمارت اکبریه در سی و پنجمین اجلاس یونسکو ثبت جهانی شد.

وی افزود: همچنین 30 اثر تاریخی، فرهنگی، معنوی و طبیعی استان نیز در سال جاری به فهرست آثار ملی پیوست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از برگزاری کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند نیز در سال جاری خبر داد و گفت: 60 اثر تاریخی و فرهنگی استان نیز امسال مرمت شدند.

رضایی ادامه داد: اعطای وام تسهیلات مشاغل خانگی به بیش از 300 نفر از متقاضیان واجدالشرایط و راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی خانگی نیز از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری است.

وی از برگزاری نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع‌دستی در استان خبر داد و گفت: دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع‌دستی استان‌‌های شرق کشور نیز در سال جاری برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تحقق بیمه 200 نفر از شاغلان صنایع‌دستی شناسنامه‌دار استان را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری برشمرد.

رضایی یادآور شد: اجرای همایش ملی کویرنوردی در زیرکوه همت‌آباد قاینات، تأسیس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی و جهانگردی استان همراه با افزایش تعداد دفاتر، نظارت مستمر و دقیق بر تأسیسات گردشگری در سطح استان و فعالیت چشم‌گیر دبیرخانه ستاد دایمی تسهیلات سفرهای استان و کسب رتبه برتر در ستاد کشوری نیز از اهم اقدامات معاونت گردشگری این اداره کل در سال جاری است.

وی از افتتاح هتل بزرگ کوهستان بیرجند و همچنین مجتمع آب‌درمانی آب‌گرم لوت نیز خبر داد و گفت: مرمت، احیا و بهره‌برداری از آسیاب‌های تاریخی منطقه نمونه گردشگری بشرویه نیز از دیگر اقدامات این نهاد در سال جاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی از صدور چندین مجوز برای سرمایه‌گذاری و احداث رستوران‌ها و مجتمع‌های اقامتی نیز در سطح استان خبر داد.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول