اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی:

جشنواره کوثر ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: جشنواره کوثر که در سال گذشته به صورت استانی در خراسان‌رضوی برگزار شد، سال جدید به صورت ملی در کل کشور برگزار می‌شود.

جشنواره کوثر ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدسعید سرابی در نشست مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اصحاب رسانه اظهار کرد: جشنواره کوثر به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در اردیبهشت‌ماه سال 92 به صورت ملی در کل کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره کوثر در راستای ایجاد جریان جامع و فراگیر مبتنی بر ترویج و گسترش سیره حضرت فاطمه(س)‌ در موضوع زنان و دختران جامعه اسلامی، بازگویی و روشنگری درباره وظایف این گروه برگزار می‌شود.

سرابی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوعی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است که پس از اعلام نظر وزارت ارشاد معرفی می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در ارتباط با فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: در حال حاضر 16 خانه مرکز دیجیتال در خراسان‌رضوی وجود دارد که به سبب برخورداری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از تکنولوژی این خانه‌های دیجیتال، در کانون‌های مساجد راه‌اندازی شده است.

سرابی عنوان کرد: یکی از اتفاقات تخصصی در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد طرح تلاوت نور است که در دو هزار و 380 مسجد خراسان‌رضوی برگزار شد که با توجه به اینکه حدود یک‌هزار و 400 کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان‌رضوی وجود دارد، نشان می‌دهد فعالیت کانون‌ها متمرکز به یک مسجد نیست و در دیگر مساجد نیز اقدام به برگزاری این طرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: هسته‌های پژوهشی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اقدامات مطلوبی را شمال می‌شوند که در حال حاضر حدود یکصد و 80 هسته پژوهشی در خراسان‌رضوی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد: 83 نشریه توسط کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی منتشر می‌شود که در زمینه فعالیت‌های کیفی، کانون‌های مساجد به صورت تخصصی ایجاد شده است.

سرابی ادامه داد: همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری با تنوع مطلوبی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان‌رضوی در سال جاری و سال گذشته برگزار شده است که امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های مناسب‌تر از این کانون‌ها، این فعالیت‌ها را در سال جدید افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه پنجم توسعه، کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان‌رضوی باید تا پایان برنامه 25 درصد رشد کنند که با توجه به وجود 6 هزار مسجد در کل خراسان‌رضوی، تعداد کانون‌ها باید به یک‌هزار و 500 کانون برسد که امیدواریم با اقداماتی که صورت می‌گیرد، بتوانیم این میزان را محقق کنیم؛ در حال حاضر حدود یک‌هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری در خراسان‌رضوی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در ادامه گفت:‌ جشنواره فرهنگی و هنری بچه‌های مسجد باید به صورت یک حرکت مستمر و مداوم هر ساله برگزار شود تا بتوانیم از این فرصت در راستای مروری بر فعالیت‌های کانون‌های مساجد خراسان‌رضوی استفاده کنیم و آنها را بیشتر به آحاد مردم نشان دهیم.

انتهای پیام/70018/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول