اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد

تصویب حدود 25 میلیارد تومان اعتبار برای نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار از مصوب شدن 24 میلیارد و 842 میلیون تومان اعتبار از محل منابع مختلف اعتباری در سال جاری برای پروژه‌های عمرانی این شهرستان خبر داد.

تصویب حدود 25 میلیارد تومان اعتبار برای نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، مصوب و اختصاص اعتبارات از منابع مختلف برای تعریف و اجرای پروژه‌های مختلف در هر شهرستان و منطقه‌ای به منظور تامین زیرساخت‌های لازم، توسعه و پیشرفت آن شهرستان و منطقه است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام و دولت با اختصاص اعتبارات مختلف زمینه‌های رشد و توسعه شهرها و روستاها را فراهم کرده‌اند.

در دولت نهم و دهم در بحث اعتبار و اختصاص بودجه به تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور به ویژه مناطق محرومی از قبیل نهبندان توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

همچنین بعد از سفر با برکت مقام معظم رهبری در سال 78 به نهبندان و اینکه فرمودند «من به نهبندان آمدم تا نظر مسئولان را به این مناطق و مناطقی از این قبیل به طور کامل جلب کنم» طرح توسعه‌ و اختصاص اعتباراتی از این محل را برای این شهرستان در نظر گرفتند.

خبرنگار فارس در راستای تصویب، اختصاص و میزان جذب اعتبار سال جاری 91 نهبندان به سراغ فرماندار این شهرستان رفته و مصاحبه و گفت‌و‌گویی را با وی ترتیب داده که به شرح زیر است.

محمدمهدی عظیمی امروز در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: در سال مالی جاری 24 میلیارد و 842 میلیون تومان اعتبار از محل منابع مختلف اعتباری برای پروژه‌های عمرانی این شهرستان مصوب شده است.

فارس: منابع اعتباری که از محل آنها به شهرستان اختصاص پیدا می‌کند را بگویید؟

عظیمی: مهم‌ترین منابعی که از محل آنها اعتباراتی را برای شهرستان نهبندان در نظر می‌گیرند شامل تملک و دارایی‌ها (استانی)، ملی، دو درصد نفت، مدیریت بحران، طرح توسعه نهبندان و سایر منابع است.

فارس: امسال میزان تصویب و اختصاص اعتبارات استانی و دو درصد نفت نهبندان چگونه بود؟

عظیمی: در سال مالی جاری از محل اعتبارات تملک و دارایی‌ها مبلغ 5 میلیارد و 320 میلیون تومان اعتبار برای این شهرستان مصوب شده که تاکنون از این مبلغ تنها 957 میلیون و 600 هزار تومان اختصاص پیدا کرده است.

همچنین امسال از محل دو درصد درآمدهای نفت اعتباری معادل 5 میلیارد و 380 میلیون تومان برای نهبندان به تصویب رسید که از این میزان مبلغ یک‌میلیارد و 936 میلیون تومان اعتبار به نهبندان اختصاص یافته است.

فارس: در ارتباط با میزان اعتبارات مصوب و اختصاص یافته مدیریت بحران نهبندان بگویید؟

عظیمی: از محل اعتبارات مدیریت بحران (ماده 12) در سال مالی جاری مبلغ 3 میلیارد و 742 میلیون تومان اعتبار برای این شهرستان مصوب شد.

از این میزان اعتبار مصوب شده مدیریت بحران تاکنون مبلغی معادل 3 میلیارد و 117 میلیون تومان به نهبندان اختصاص پیدا کرده است.

فارس: میزان تصویب و اختصاص اعتبارات طرح توسعه و سایر منابع به نهبندان چگونه بوده است؟

عظیمی: در سال مالی 91 از محل طرح توسعه نهبندان برای این شهرستان مبلغ 7 میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسیده که تاکنون از این میزان مبلغ یک‌میلیارد و 260 میلیون تومان به نهبندان اختصاص یافته است.

همچنین امسال از محل سایر منابع اعتباری مبلغی بالغ بر 3 میلیارد و 399 میلیون تومان برای این شهرستان مصوب شده که از این میزان اعتبار تا این لحظه از سال مالی 91 تنها مبلغ 611 میلیون تومان به این شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

فارس: مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان از منابع مختلف اعتباری را بگویید؟

عظیمی: مجموع اعتباراتی که تاکنون در سال مالی جاری از محل منابع مختلف اعتباری به این شهرستان اختصاص یافته مبلغی بیش از 7 میلیارد و 883 میلیون تومان است.

فارس: چند پروژه عمرانی هم‌اکنون در نهبندان در دست اقدام است؟

عظیمی: هم‌اکنون در شهرستان نهبندان تعداد 282 پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف در دست اقدام و اجرا است.

فارس: شاخص‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام نهبندان را بگویید؟

عظیمی: از شاخص‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام شهرستان نهبندان که در سال جاری برای آنها اعتباراتی در نظر گرفته شده می‌توان به پروژه تکمیل باند دوم محور نهبندان به بیرجند اشاره کرد که برای آن مبلغ یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

احداث بندهای خاکی در بالادست قنوات شهرستان با 600 میلیون تومان اعتبار، احداث سد بندان و آموزشگاه معدن نهبندان هر کدام با 400 میلیون تومان اعتبار و فاز نخست مجتمع آبرسانی منطقه شاهکو با 400 میلیون تومان اعتبار از طرح‌های مهم در دست اجرای این شهرستان به شمار می‌رود که در امسال برای ایجاد و تکمیل آنها اعتبار گذاشته‌ایم.

همچنین پروژه کانال‌های آبیاری عمومی و لوله‌گذاری با 400 میلیون تومان اعتبار، نزدیک‌سازی شبکه برق به چاه‌های کشاورزی با 350 میلیون تومان، تکمیل هنرستان فنی نهبندان با 438 میلیون تومان  تکمیل ورزشگاه شهید قاضی نهبندان با 200 میلیون تومان اعتبار از دیگر پروژه‌های شاخص و مهم این شهرستان محسوب می‌شوند که در سال مالی جاری اعتباراتی را برای آنها در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/69003/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول