اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

راه‌اندازی پزشکی قانونی در نهبندان یک ضرورت است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان گفت: راه‌اندازی پزشکی قانونی در این شهرستان یک ضرورت است.

راه‌اندازی پزشکی قانونی در نهبندان یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری نهبندان، محمدعلی عظیمی در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال شهرستان نهبندان اظهار کرد: پایه واساس برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و کوتاه‌مدت در همه عرصه‌ها به تجزیه، تحلیل و بررسی داده‌ها و اطلاعات واقعی جامعه آماری کشور بستگی دارد.

وی نقش این شورا را در ثبت به هنگام وقایع حیاتی مهم خواند و بر ضرورت همکاری و انجام به موقع وظایف دستگاه‌های ذیربط با اداره ثبت احوال نهبندان در زمینه ثبت به روز وقایع حیاتی تأکید کرد.

فرماندار نهبندان گفت: ثبت به موقع وقایع حیاتی به ویژه واقعه فوت علاوه بر کمک به برنامه‌ریزی  جلوی سوء‌استفاده اتباع بیگانه را می‌گیرد.

عظیمی خواستار راه‌اندازی اداره پزشکی قانونی شهرستان نهبندان را در راستای سرعت بخشیدن به تشریفات قانونی، صدور رأی علت مرگ و ثبت به موفع واقعه فوت شد.

رییس اداره ثبت احوال نهبندان نیز در این نشست با بیان اینکه از این پس گزارش واقعه فوت در روستاهای شهرستان نهبندان در راستای هدفمندی ثبت وفات از طریق دفاتر پستی با همکاری خانه‌های بهداشت و دهیاری ها صورت می‌گیرد، از تهیه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی تا پایان سال در این شهرستان خبر داد.

محمد وجدی گفت: با تهیه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، طرح فراخوانی صدور شناسنامه مکانیزه در شهرستان نهبندان اجرا می‌شود.

وی از صدور 5 هزار جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان نهبندان ظرف مدت دو سال گذشته خبر داد و افزود: با اختصاص اعتبار برای تأمین تجهیزات مورد نیاز پس از انجام طرح فراخوانی نسبت به صدور 37 هزار جلد شناسنامه مکانیزه دیگر در مناطق شهری و روستایی این شهرستان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول