اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری نهبندان خبر داد

اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های مواصلاتی نهبندان

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری نهبندان از اختصاص مبلغ 4 میلیارد و 860 میلیون ریال برای ایجاد علائم و خط‌کشی راه‌های مواصلاتی و معابر شهری این شهرستان در سال جاری خبر داد.

اختصاص 5 میلیارد ریال اعتبار برای راه‌های مواصلاتی نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری نهبندان، حسن غفوری‌فرد در جلسه شورای ترافیک شهرستان نهبندان ضمن تاکید بر حل شدن مشکلات ترافیکی این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری 4 میلیارد و 860 میلیون ریال اعتبار برای ایجاد علائم و خط‌کشی راه‌های مواصلاتی و معابر شهری این شهرستان اختصاص یافته است.

فرمانده پلیس‌راه نهبندان در ادامه این جلسه از فوت 9 نفر بر اثر وقوع تصادفات رانندگی در محورهای حوزه استحفاظی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی منجر به فوت در این شهرستان نشان می‌دهد اکثر این تصادفات در پی انحراف به چپ و یا عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده خودرو به وقوع پیوسته است.

رضا رضایی تصریح کرد: لرزاننده هشداردهنده طولی و عرضی و خط‌کشی محور نهبندان  ـ  بیرجند حد فاصل شوسف تا سهل‌آباد و رفع نقاط حادثه‌خیز در تقاطع اسماعیل آباد، ورودی شهر شوسف، تقاطع محور زاهدان با ورودی مسجد بین‌راهی حضرت ابوالفضل (ع)، تقاطع روستاهای طبسین و بندان در با نصب چراغ چشمک‌زن و گارد ریل و تقویت روشنایی و نصب سرعت‌گیر تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شهرستان نهبندان احداث تقاطع غیر همسطح و یا احداث پل روگذر یا زیرگذر در نقاط حادثه خیز تقاطع ورودی مسجد بین‌راهی حضرت ابوالفضل (ع) با محور نهبندان - زاهدان، تقاطع روستاهای مهدی آباد و چاهداشی در مسیر محور مواصلاتی نهبندان - شهداد و ورودی روستای پر جمعیت خوانشرف در مسیر نهبندان - زابل ضروری است.

فرمانده پلیس‌راه نهبندان به کاهش میزان تصادفات در محورهای مواصلاتی شهرستان نهبندان در مقایسه با سال گذشته اشاره کرد و افزود: این در حالی است که با وجود عدم وقوع تصادف منجر به فوت در صحنه حادثه در ماه‌های مرداد و شهریور، میزان تصادفات رانندگی در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان در تیر‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش داشته است.

رضایی از خط‌کشی مقابل مدارس و مهد کودک‌های سطح شهر نهبندان با همکاری شهرداری این شهر در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و گفت : شهر نهبندان با 67 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت مقام نخست خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

نماینده اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: در صورت تقاضای بخش خصوصی مجوز راه‌اندازی مرکز معاینه مکانیزه خودروهای سنگین در نهبندان صادر می‌شود.

علی علیزاده بر ضرورت رفع نواقص فنی میدان الغدیر نهبندان تاکید کرد و افزود: تا پایان امسال دانش‌آموزان 40 مدرسه حاشیه راه‌های ارتباطی در شهرستان نهبندان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی از نصب دوربین‌های نظارت تصویری در تقاطع مسجد بین‌راهی حضرت ابوالفضل (ع)، تقاطع روستای بندان، تقاطع اسماعیل‌آباد و دو راهی چاهدراز خبرداد و افزود: ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها با همکاری اداره مسکن و شهرسازی، راه‌اندازی پارک ترافیک با همکاری شهرداری و آموزش موتورسواران در روستاها با همکاری دهیاری‌ها و پلیس‌راه از برنامه‌های سازمان حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان است.

شهردار نهبندان با بیان اینکه 6 میلیارد و 660 میلیون ریال اعتبار برای بهسازی معابر شهر نهبندان در سال جاری هزینه شده است، تصریح کرد: برای انجام عملیات آسفالت بلوار امام علی (ع) نهبندان 15 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

عباس ابراهیمی اظهار کرد: آسفالت خیابان‌های دانشگاه، آزادی، روکش آسفالت خیابان شهدا و آسفالت و تأمین روشنایی لاین شمالی بلوار معلم در آینده نزدیک انجام می‌شود و امسال برای لکه‌گیری معابر سطح شهر نهبندان یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول