اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل مطرح کرد

دردسرسازی 50 هزار مزاحم تلفنی برای 115/ اکثر مزاحمت‌ها از طریق تلفن همگانی یا ایرانسل

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: سالانه حدود 50 هزار مزاحم تلفنی با برقراری تماس با اورژانس 115 برای این مرکز مشکل ایجاد می‌کنند.

دردسرسازی 50 هزار مزاحم تلفنی برای 115/ اکثر مزاحمت‌ها از طریق تلفن همگانی یا ایرانسل

محمد جعفر‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اکثر این مزاحمان تلفنی از تلفن همگانی و ایرانسل استفاده می‌کنند که این اتفاق در گروه سنی نوجوانان و دانش‌‌آموزان بیشتر رخ می‌دهد.

وی عنوان کرد: ما ماموریت کاذب را به سرعت تشخیص می‌دهیم و با ارزیابی که از تماس صورت گرفته انجام می‌دهیم به خوبی به کذب بودن این تماس‌ها پی برده و در 95 درصد از موارد با تشخیص این ماموریت‌های کاذب آنها را از رده خارج می‌کنیم.

22 هزار ماموریت در 11 ماه امسال

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل به فعالیت اورژانس در مناطق مختلف استان و جاده‌های مواصلاتی اشاره کرد و ادامه داد: در 11 ماه امسال 22 هزار ماموریت به همت مجموعه پر تلاش 115 صورت گرفته است که در برخی از موارد شاهد منتقل شدن بیمار و مصدوم به بیمارستان و مراکز درمانی بودیم.

جعفرزاده فعالیت پایگاه جاده اردبیل – سرچم را یادآور شد و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل افزود: ما در این محور سه پایگاه فعال داریم که به سرعت به حادثه‌دیدگان احتمالی امدادرسانی می‌کنیم و با پوشش بی‌سیم سعی می‌کنیم در اولین فرصت از این پایگاه استفاده کرده و مصدومان تصادفات جاده‌ای را به مراکز درمانی منتقل کنیم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به نزدیکی برخی از پایگاه‌ها به شهرهای خلخال و کوثر مشکل خاصی در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان نداریم.

اولویت قبل از حمل جسد انتقال مصدوم است

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل بیان داشت: بر اساس قانون وظیفه اورژانس و هلال احمر حمل اجساد از محل حادثه است اما همه بر این نکته اذعان دارند که قبل از حمل جسد انتقال مصدومان است چرا که نجات یک فرد می‌تواند مفیدتر از حمل یک جسد بی‌روح و بی‌جان باشد.

جعفر‌زاده یادآور شد: به همین دلیل گاه در حمل جسد تاخیر صورت می‌گیرد اما بر اساس توصیه مسئولان ما سعی داریم همزمان با انتقال مصدوم از طریق آمبولانس دیگر اجساد را نیز منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: به هیچ‌وجه در این زمینه قصور و کوتاهی صورت نگرفته و برخی مسائل مطرح شده در انتقال اجساد از طریق وانت‌بار به نظر می‌رسد درست و صحیح نباشد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل در پایان سخنان خود از آماده‌باش کلیه پایگاه‌ها در قالب طرح نوروزی از 25 اسفند ماه خبر داد و به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما امیدواریم در طرح نوروزی نیز بتوانیم بر اساس ضوابط و قواعد خدمات‌رسانی خودمان را سرعت داده و انسجام بخشیم.

انتهای پیام/62004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول