اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

2.5 میلیارد تومان برای تجهیز اورژانس‌های خراسا‌ن‌رضوی هزینه شده است

خبرگزاری فارس: معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 2.5 میلیارد تومان صرف تجهیز اورژانس‌های خراسان‎رضوی برای ارتقا و بهبود کیفیت خدمت رسانی هزینه شده است.

2.5 میلیارد تومان برای تجهیز اورژانس‌های خراسا‌ن‌رضوی هزینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمودرضا آذرپژوه در نشست خبری هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در دانشکده بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اورژانس 115 با همکاری شورای ترافیک تصمیمی مبتنی بر تفکیک مسیرهای آمبولانس‎ها اتخاذ کرده‎اند.

وی افزود: در حال حاضر 2.5 میلیارد تومان برای تجهیز اورژانس‎های خراسان رضوی هزینه شده است و با همکاری دیگر دستگاه‎ها می‎توان آینده روشنی در مسیر توسعه بخش درمانی ترسیم کرد.

در ادامه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس گزارشات به دست آمده از سال 86، 70 درصد زایمان‎ها در بیمارستان انجام می‎شود که این رقم در سال 90 با افزایشی چشمگیر به 98.5 درصد رسیده است.

رضا سعیدی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از حیث افزایش ایمنی مادر و کاهش مرگ و میر مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفته، در حال حاضر به ازای هر هزار نفر 11 مادر جان خود را از دست می‎دهند.

وی افزود: در رابطه با شاخص‎های ساختمانی، در سال 84، 829 خانه بهداشت فعال در سطح خراسان‎رضوی بوده که این رقم تا سال 91 به 941 خانه بهداشت رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: مراکز بهداشتی درمانی روستایی در سال 57، 30 مرکز و در سال 84 به 94 و در سال 90، 120 مرکز بهداشتی درمانی در سطح استان داشته‌ایم.

سعیدی تاکید کرد: پایگاه‌های بهداشتی روستایی در سال‌های 57، 84 و 90 به ترتیب 54، 210 و 271 بوده که این مبین تلاش‌های روزافزون دانشگاه در مسیر توسعه بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه در سال 90 بیش از 100 درصد پوشش دهی واکسیناسیون داشته‌ایم، گفت: پوشش‌دهی واکسیناسیون در سال 57، 43 درصد، در سال 84 به 99 درصد و در سال 90 به بیش از 100 درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به میزان دسترسی شهروندان مشهدی به آب آشامیدنی، اظهار کرد: در سال 90 میزان دسترسی به آب آشامیدنی در مشهد، 98.5 درصد بوده است.

سعیدی اذعان کرد: بیش از نیم میلیون جمعیت روستایی خراسان رضوی که حدود 214 هزار نفر بوده مورد غربالگری تست دیابت و فشار خون قرار گرفتند، در این غربالگری 28 هزار نفر شناسایی و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: امید به زندگی در سال 57 سن 55 سالگی بوده و در حال حاضر امید به زندگی در مردان 72 و در زنان 74 است.

انتهای پیام/70005/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول