اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم خبر داد

ایجاد پست امداد و اورژانس در حرم حضرت معصومه(س)

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم از ایجاد پست امداد و اورژانس با مشارکت آستانه حضرت معصومه(س) خبر داد.

ایجاد پست امداد و اورژانس در حرم حضرت معصومه(س)

محسن دیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به راه‌اندازی پست امداد و اورژانس در نزدیکی شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) اظهار داشت: این پست در دو قسمت خواهران و برادران در دو شیفت صبح و عصر از ابتدای اسفند ماه مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: شیفت صبح این پست از هشت صبح تا دو بعد از ظهر مستقر خواهد بود و شیفت بعد از ظهر نیز از ساعت 14 تا 20 به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم با اشاره به اینکه در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه تعداد زائران بسیار بیشتر است، خاطرنشان کرد: در این دو روز و در مناسبت‌ها شیفت عصر تا ساعت 23 فعال خواهد بود.

وی گفت: پست امداد و اورژانس حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مدتی فعالیت شبانه‌روزی نخواهد داشت اما در آینده در صورت ایجاد امکانات و احساس نیاز به شیفت شب، این شیفت ایجاد می‌شود.

دیانی با اشاره به مشارکت اعضای بسیج جامعه پزشکی برای این امر ادامه داد: تا امروز 80 پرستار و شش پزشک عمومی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که با حضور در این پست‌ها به صورت افتخاری به ارائه خدمات پزشکی به زائران مشغول خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در این طرح هیچ مزایای مادی برای این افراد ندارد خاطرنشان کرد: با این وجود استقبال از این مسئله تا امروز بسیار خوب بوده و از شهرهای مختلف مانند اراک و سمنان درخواست داشته‌ایم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم با اشاره به دلایل راه‌اندازی این پست اظهار کرد: درمانگاه آستان مقدس حضرت معصومه(س) نسبت به مراکز اجتماعات زائران دور است و در شرایطی که شخصیت‌ها به حرم دعوت می‌شوند یا مراسم خاصی برگزار می‌شود، بیمار باید راه درازی را برای رسیدن به درمانگاه طی کند.

دیانی با اشاره به اینکه پیشرفته‌ترین تجهیزات برای این پست خریداری شده است، ابراز کرد: تیم پیشرفته پزشکی و تجهیزاتی که در این پست استفاده می‌شود، می‌تواند بیماران اورژانسی را از خطر نجات دهد. 

انتهای پیام/78006/ج20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول