اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال قزوین خبر داد

کاهش پنج درصدی مرگ و میر در شهرستان قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: واقعه فوت در 10 ماه نخست سال جاری در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است.

کاهش پنج درصدی مرگ و میر در شهرستان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اصغر آراسته در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان قزوین که در دفتر معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین تشکیل شد، اظهار داشت: 211 هزار و 75 نفر در رده سنی 30 تا 39 سال در استان قزوین زندگی می‌کنند که آمار فوق بیانگر جمعیت جوانان در این استان است.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد ولادت و فوت استان قزوین در پسران بیشتر از دختران است، متذکر شد: جمعیت این استان یک میلیون و 165 هزار و 201 نفر است که از این آمار 51 درصد مردان و 49 درصد خانم‌ها هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با بیان اینکه 73 درصد از جمعیت استان قزوین در شهرها و 27 درصد در روستاها زندگی می‌کنند، ابراز داشت: 281 هزار و 958 نفر از جمعیت این استان در رده سنی 20 تا 29 سال هستند که این بیانگر تعداد بیشتر جوان بودن جمعیت است.

وی با بیان اینکه تعداد 206 واقعه فوت در 10 ماه سال جاری در شهرستان آبیک اتفاق افتاده است،‌ عنوان کرد: این آمار نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به اینکه نرخ فوت شهرستان آبیک سه درصد است که باید پنج درصد باشد، اذعان داشت: نسبت جنسی فوت در این شهرستان به ازای هر 100 زن، تعداد 129 نفر از مردان بوده است.

آراسته با بیان اینکه آمار فوت 5/1 درصد در 10 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان بویین‌ زهرا افزایش داشته است، ابراز داشت: نرخ خام ثبت فوت در این شهرستان 7/4 درصد و نسبت جنسی به ازای هر 100 زن، تعداد 132 مورد واقعه فوت در مردان بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه آمار فوت در شهرستان البرز هفت درصد کاهش یافته است، متذکر شد: نسبت جنسی فوت در این شهرستان به ازای هر 100 زن، 134 نفر از مردان بوده است که این آمار بیانگر کاهش فوت در بین خانم‌ها است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به اینکه در شهرستان تاکستان 22 درصد آمار فوت در 10 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، اذعان داشت: نسبت جنسی فوت این شهرستان به ازای هر 100 زن، تعداد 117 مورد مرد و همچنین نرخ ثبت خام فوت پنج در هزار بوده است که این بیانگر موفقیت شهرستان فوق در ثبت به موقع فوت‌ها است.

وی با بیان اینکه در شهرستان قزوین پنج درصد واقعه فوت در 10 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، اظهار داشت: نرخ خام ثبت فوت در این شهرستان 8/5 درصد و همچنین نسبت جنسی فوت به ازای هر 100 زن تعداد 134 مورد مرد بوده است.

آراسته عدم وقوع به موقع ثبت فوت را از مشکلات اداره کل ثبت احوال عنوان کرد و گفت: دهیاران، فرمانداران و خانه‌های بهداشت باید با اقدامات لازم تلاش کنند تا افراد برای ثبت به موقع این وقوع اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به اینکه در شهر محمدیه آرامستان جدید افتتاح شده است، ابراز داشت: متأسفانه افرادی که در این شهر فوت می‌کنند به دلایل متفاوت از جمله هزینه‌ها برای دفن به روستاها برده می‌شوند که باید پیرامون این موضوع تمهیداتی اندیشیده شود تا از این اقدام جلوگیری شود.

انتهای پیام/77009/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول