اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ورزش و جوانان بیرجند خبر داد

ساخت سالن ورزشی در روستاهای بالای 1000 نفر جمعیت

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره ورزش و جوانان بیرجند گفت: سالن‌های ورزشی با اولویت روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود.

ساخت سالن ورزشی در روستاهای بالای 1000 نفر جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن ساجدی ظهر امروز در مراسم دهگردشی فرماندار بیرجند و در جمع مردم روستای مرک در ارتباط با درخواست ایجاد سالن ورزشی اهالی این روستا اظهار کرد: ساخت سالن‌های ورزشی در روستاها بر اساس برخی پارامترها و معیارها است.

وی با بیان اینکه میزان جمعیت یکی از معیارها و پارامترهای ساخت سالن ورزشی در روستاها است، ادامه داد: روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت در اولویت ایجاد سالن ورزشی قرار دارند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان بیرجند تصریح کرد: هم‌اکنون در سه روستای بالای یک‌هزار جمعیت بیرجند از قبیل مهمویی، اوجان و دستجرد ساخت سالن‌های ورزشی در دست اقدام است.

ساجدی با اشاره به اینکه روستای مرک جمعیت آن به یک‌هزار نفر نرسیده است، افزود: با اولویت طی سال‌های آتی سالن ورزشی در این روستا احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه به جای سالن ورزشی می‌توانیم در صورت در اختیار قرار دادن یک مکان توسط شورای اسلامی و دهیاری این روستا خانه ورزش در این روستا تجهیز کنیم، اضافه کرد: تجهیز خانه ورزشی هم دارای معیارهایی از قبیل تعداد ورزشکار بیمه شده است که جوانان این روستا می‌توانند با بیمه شدن ورزشی زمینه‌های حمایت‌های ورزشی از خودشان در این روستا را فراهم کنند.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند در این مراسم در ارتباط با درخواست مردم روستای مرک مبنی بر ایجاد دبیرستان در این روستا گفت: یکی از شاخص‌هایی که در روستا می‌توان بر اساس آن دبیرستان ایجاد کرد میزان جمعیت دانش‌آموزی است.

محمد زمانی ادامه داد: باید تعداد دانش‌آموزان دوران متوطسه این روستا به 90 نفر یعنی در هر کلاس 24 دانش‌آموز برسد که فعلا بر اساس آمار جمعیت دانش‌اموزان مدرسه راهنمایی این روستا تنها 24 نفر است.

وی اظهار کرد: باید سعی شود میزان جمعیت دانش‌آموزی مقطع متوسطه روستای مرک حداقل به مرز 90 نفر برسد تا دبیرستان در این روستا ایجاد شود.

انتهای پیام/69003/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول