اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان عنوان کرد

تطبیق شماره ملی شهروندان با پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در انتخابات

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: در طرح اصلاح انتخابات، کارت ملی به عنوان یکی از مستندات مطرح است و افراد در صورت تطبیق شماره ملی‌شان با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور می‌توانند رای دهند.

تطبیق شماره ملی شهروندان با پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی ثبت احوال هرمزگان مهدی عسکری‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش تعیین کننده ثبت احوال در انتخابات اظهار داشت: نقش ثبت‌ احوال در بعد سیاسی، به بحث انتخابات بر می‌گردد.

وی ادامه داد: شناسنامه به عنوان مدرک هویت انتخاب کننده و انتخاب شونده مطرح شده و کاربرد دارد که از طریق آن می‌توان به سن و تابعیت افراد پی برد و در طرح اصلاح انتخابات نیز کد ملی شهروندان کاربردی شده و افراد در صورت تطبیق شماره ملی‌شان با پایگاه اطلاعات جمعیت کشور می‌توانند رأی دهند.

عسکری‌زاده ادامه داد: در بررسی صلاحیت داوطلبان با توجه به اطلاعاتی که از هویت افراد به ‌دست می‌آید، ثبت احوال به عنوان یکی از مراجع چهارگانه پاسخگو به استعلامات انتخابات است.

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان با اشاره به تبدیل شدن ثبت احوال به سازمانی تمام الکترونیک تاکید کرد: سازمان ثبت احوال با ارائه "شماره ملی" در قالب کارت شناسایی ملی به عنوان کلید یکه و منحصر به فرد برای دسترسی به هویت افراد حقیقی، یکی از مهمترین گام‌ها را برای تحقق دولت الکترونیک در سالیان گذشته برداشته است.

وی بیان کرد: هم اکنون، گام مهم بعدی در راستای تکمیل زیرساخت‌های لازم برای تحقق دولت الکترونیک که همان تعریف مفهوم "شهروند الکترونیکی" است، با اجرای پروژه کارت شناسایی ملی هوشمند توسط سازمان ثبت احوال در حال پیگیری است.

این مسئول افزود: شاید بتوان مهم‌ترین هدف از اجرای این پروژه ایجاد امکان شناسایی و اثبات هویت و ارائه خدمات گوناگون به شهروندان در فضای دولت الکترونیک را خواند، کارت شناسایی ملی هوشمند را نیز به عنوان "دروازه ورود به دولت الکترونیک" معرفی شود.

عسکری‌زاده گفت: هم اکنون بیش از 80 دستگاه اجرایی در کشور به پایگاه اطلاعات جمعیت متصل هستند و احراز هویت مراجعان خود را از طریق استعلام برخط انجام می‌دهند که این امر موجب کاهش جعل در کشور است.

انتهای پیام/2310/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول