اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی مطرح کرد

برخورداری 715 هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی از نعمت گاز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: 715 هزار نفر از جمعیت این استان از نعمت گاز برخوردارند.

برخورداری 715 هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی از نعمت گاز

حسین تقی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: بیش از 80 درصد از جمعیت این استان اکنون از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در ابتدای تاسیس استان صرفاً 283 هزار نفر از جمعیت خراسان شمالی از مزایای گاز بهره‌مند بودند.

تقی‌نژاد اضافه کرد: مقایسه عملکرد شرکت گاز برای زیرپوشش قرار دادن جمعیت استان به نسبت ابتدای تشکیل خراسان شمالی، به 153 درصد افزایش می‌رسد.

وی میزان شبکه‌گذاری گاز در سطح استان را 3 هزار و 500 کیلومتر عنوان کرد و گفت: بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر از این طرح‌ها در سال‌های پس از تاسیس استان اجرا شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، هم‌اکنون 111 هزار و 480 انشعاب گاز در استان وجود داشته که در مقایسه با ابتدای تاسیس استان 128 درصد رشد داشته است.

وی شمار مشترکان گاز در سطح استان خراسان شمالی را نیز 119 هزار مشترک عنوان کرد.

تقی‌نژاد با اشاره به اینکه 285 روستا در استان از نعمت گاز برخوردارند از رشد حدود هزار درصدی گازرسانی به روستاهای استان طی 9 سال گذشته در مقایسه با ابتدای تاسیس خراسان شمالی خبر داد.

وی شمار واحدهای صنعتی مصرف‌کننده از گاز در خراسان شمالی را نیز 214 و اجرای طرح‌های گازرسانی تا ورودی جایگاه‌های CNG را نیز 29 مورد عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اینکه طی ایام الله دهه فجر در خراسان شمالی طرح‌های مختلف گازرسانی کلنگ‌زنی و یا بهره‌برداری شد، افزود: گازرسانی به مسکن مهر حصار گرمخان، آشخانه و همچنین گازرسانی به شهرک صنعتی فاروج از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی آغاز اجرای خط انتقال 10 اینچ صفی آباد ـ بام، خط انتقال 12 اینچ راز ـ غلامان از توابع شهرستان بجنورد و همچنین تقویت شبکه بجنورد فاز دو را از دیگر طرح‌های اجرایی شده همزمان با ایام الله دهه فجر در استان عنوان کرد.

تقی‌نژاد تصریح کرد: این طرح‌ها از محل مصوبات سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، خراسان شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 867 هزار نفر جمعیت دارد.

52 درصد از جمعیت این استان در مناطق شهری و 48 درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.

خراسان شمالی به لحاظ برخورداری از جمعیت روستایی به نسبت جمعیت استان پس از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و گلستان در جایگاه سوم قرار دارد.

انتهای پیام/63002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول