اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر:

700 هزار داوطلب عضو جمعیت هلال‌احمر کشورند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از عضویت 700 هزار نفر داوطلب در این جمعیت در سراسر کشور خبر داد.

700 هزار داوطلب عضو جمعیت هلال‌احمر کشورند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرحناز رافع عصر امروز در جمع خبرنگاران در اداره هلال‌احمر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هلال‌احمردر دو حوزه امداد و نجات و خدمت بشردوستانه تشکیل شده که مهم‌ترین بخش سازمان هلال‌احمر حمایت بشردوستانه است که کمک‌های خراسان‌جنوبی در این راستا 450میلیون تومان است.

وی ادامه داد: ماموریت اصلی سازمان هلال‌احمر نیز در دو بخش امداد و نجات و فعالیت‌های بشر‌دوستانه زبانزد است و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمردر سطح ملی و بین‌المللی برای کاهش رنج انسا‌ن‌ها‌ است.

استقبال از طرح فرشتگان رحمت

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فعالیت‌هایی مانند شناسایی، جذب، ساماندهی از جمله فعالیت‌های این داوطلبان است.

 

رافعی افزود: طرح فرشتگان رحمت به مدت چهار سال در زمینه تهیه بسته عیدانه برای زنان سرپرست خانه‌دار و زنان خانه‌دار

بد سرپرست فعالیت خود را در راستای شناسایی افراد نیازمند آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: هدف ما ارتقاء این طرح است و کمک‌های مردم خیر و کمک‌رسان که سال گذشته بیش از 105هزار سبد بوده در سال جاری امید است بیش‌تر ‌شود.

راه‌اندازی خانه‌های داوطلبی مهم‌ترین برنامه امسال هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمرجمهوری اسلامی ایران افزود: مردم در طرح خیر ماندگار بیش‌ترین کمک‌ها را کردند و به زودی تندیس خیر ماندگار را به آنان تقدیم می‌کنیم که بتوانیم باز هم جذب بیش‌تری داشته باشییم.

رافع اظهار کرد: امسال مهم‌ترین هدف ما راه‌اندازی خانه‌های داوطلبی در شهر و روستا است که بخش عمده ماموریت‌های امسال این سازمان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه توان مالی همیشه سبب انفاق نیست بلکه توان معنوی شاخص است، تصریح کرد: یکی از تلاش‌های ما این است که بتوانیم مشارکت اجتماعی را بالا برده و به عدالت اجتماعی برسیم.

63 درصد داوطلبان هلال‌احمر کشو زن هستند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سطح کشور 700 هزار عضو داوطلب داریم که 63 درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهد، افزود: خدمت داوطلبانه تجلی انسان‌های این روزگار است که مردم ایران ما آن را در زمان حوادث آذربایجان و زلزله زهان ثابت کردند.

رافع در ارتباط با طرح‌های سال جاری هلال‌احمر اذعان کرد: در سال گذشته سه طرح داشته‌ایم و در سال جاری 45 طرح اجرا شده و هدف اصلی ما شناسایی نیازمندان واقعی به ویژه در روستاها است.

وی در ارتباط با بحث دولت الکترونیک و نقش آن در امدادرسانی به موقع اظهار کرد: اتوماسیون اداری راه‌اندازی شده که در سه بخش سامانه کارت‌های هوشمند، سامانه ارزیابی و عملکرد طرح‌ها است که در زمان حوادث بتوانیم افراد را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/2248/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول