اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل امور عشایری خراسان جنوبی خبر داد

وجود 7 درصد جمعیت عشایر کشور در خراسان ‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: عشایر در خراسان جنوبی حدود 13 درصد جمعیت این استان و حدود هفت درصد از جمعیت عشایری کشور را تشکیل می‌دهند.

وجود 7 درصد جمعیت عشایر کشور در خراسان ‌جنوبی

محمد‌ابراهیم ابراهیمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: بر اساس سرشماری عشایر کوچنده کشور در سال 87 توسط مرکز آمار ایران، خراسان جنوبی دارای 80 هزار و 175 نفر معادل 15 هزار و 153 خانوار عشایری است.

وی با اشاره به جمعیت عشایری خراسان جنوبی گفت: عشایر در خراسان جنوبی حدود 13 درصد جمعیت این استان و حدود هفت درصد از جمعیت عشایری کشور را تشکیل می‌دهند.

سربیشه شهرستان نخست عشایری خراسان جنوبی

مدیر‌کل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین خانوار عشایری خراسان جنوبی در شهرستان سربیشه ساکن هستند، افزود: سربیشه شهرستان نخست عشایری خراسان جنوبی است و تعداد 3 هزار و 193 خانوار عشایری در این شهرستان سکونت دارند.

ابراهیمی ادامه داد: عشایر ساکن در شهرستان‌های نهبندان 3 هزار و 192 خانوار، در قاینات و زیرکوه 3 هزار و 142 خانوار، در درمیان 2 هزار و 895 خانوار، در سرایان یک‌هزار و 326 خانوار، در بیرجند و خوسف 778 خانوار و در فردوس و بشرویه 627 خانوار ساکن هستند.

وی با اشاره به رسالت امور عشایری تصریح کرد: رسالت اداره کل امور عشایر علاوه بر خدمت‌رسانی به جامعه عشایری استان، هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان در راستای آیین‌نامه ساماندهی عشایر است که در این ارتباط دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون با هزینه کردن 287 میلیارد ریال در مناطق عشایری، پروژه‌های مختلفی را اجرا کردند.

هزینه شدن 6 میلیارد ریال برای آبرسانی به مناطق عشایری خراسان‌ جنوبی

مدیر‌کل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: در سال جاری این اداره کل به بیش از 6 هزار و 800 خانوار عشایری با اعتبار 6 میلیارد و 860 میلیون ریال آبرسانی سیار داشته است.

ابراهیمی، سوخت‌رسانی به عشایر استان را شامل گاز و نفت سفید دانست و متذکر شد: از ابتدای امسال تاکنون این اداره کل به 6 هزار و 186 خانوار عشایری با اعتبار 760 میلیون ریال سوخت‌رسانی انجام داده است.

انتهای پیام/69008/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول