اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

شعرای آئینی حافظ دین هستند/تشکیل کانون مداحان استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مداحان، پیشکسوتان و شعرای آئینی حافظ دین هستند.

شعرای آئینی حافظ دین هستند/تشکیل کانون مداحان استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی دشتکی شامگاه چهارشنبه در مراسم اختتامیه دومین کنگره شعر عاشورایی استان زنجان، اظهار کرد: جبهه استکبار و باطل در مقابل رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و ملت ایران هر روز عقب‌نشینی می‌کند.

وی با بیان اینکه استکبار در برابر نظام اسلامی زانوی تعظیم و شکست خم می‌کند، افزود: شکست و اضمحلال دشمن دور از انتظار نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مادحین استان زنجان به برکت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) زنجان را در جهان پرآوازه کرده‌اند، افزود: تلاش صادقانه مادحین استان به ثمر نشسته و امروز شاهد اثرات آن هستیم.

وی با بیان اینکه محتوای غنی دینی و اسلامی برنامه‌های مذهبی از افتخارات استان است، خاطرنشان کرد: توجه به محتوای غنی و دینی در برنامه‌ها، از ویژگی‌های جامعه اسلامی است.

*شیعه غنی‌ترین فرهنگ جامعه است

دشتکی با اشاره به اینکه غنای فرهنگ شیعه بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: توجه به چنین غنای محتوایی موجب اجرای برنامه‌های مطلوب شده است.

وی با بیان اینکه محتوای برنامه‌های استان براساس فرهنگ شیعه، قرآن و اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: پیاده کردن این غنای فرهنگی نیازمند راهکارهای اجرایی مطلوب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان استفاده از شعر را یکی از راهبردهای به کارگیری محتوا عنوان کرد و گفت: شعر تاثیر بسزایی در عمق جان و دل انسان‌ها دارد.

وی با بیان اینکه باید در تحقق اهداف فرهنگی از ابزار هنر استفاده کرد، افزود: استفاده از ابزار شعر و مدح می‌تواند به غنای محتوایی اثر اضافه کند.

 دشتکی مادحین، پیشکسوتان و شعرای آئینی را حافظ دین عنوان کرد و افزود: هنرمندان این عرصه نقش بسزایی در ترویج فرهنگ شیعه دارند.

وی با بیان اینکه با توجه جدی به آیات الهی، سیره و بیان معصومین (ع) فعالیت‌های فرهنگی و آیینی استان به نحو مطلوبی پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: زحمات و تلاش پیشکسوتان موجب شده تا برنامه‌های تاثیرگذار فرهنگی در این زمینه برگزار شود.

* تشکیل کانون مداحان استان زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از تشکیل کانون مداحان استان زنجان خبر داد و افزود: با تشکیل این کانون برنامه‌ریزی‌های مناسبی در حوزه مداحی با کار کارشناسی انجام شده است.

وی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت نهادینه کردن شعر و مدح در جامعه است، افزود: باید برای محتوابخشی به این حوزه تلاش مضاعفی صورت گیرد.

*شناسایی آسیب‌های حوزه مداحی و شعر

 دشتکی بر ضرورت شناسایی آسیب‌های این حوزه تاکید کرد و افزود: استان زنجان در زمینه شناسایی و رفع آسیب‌ها پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه اگر چه آسیب‌هایی نیز در این زمینه در استان وجود دارد، افزود: اقدامات لازم برای رفع این آسیب‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/73003/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول