اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران هفت کشور جهان

جشنواره شعر فجر منطقه هفت کشور در شیراز پایان یافت

خبرگزاری فارس: جشنواره شعر فجر منطقه هفت کشور با حضور شاعران برجسته پنج استان کشور و هفت کشور جهان در شیرازبه کار خود پایان داد.

جشنواره شعر فجر منطقه هفت کشور در شیراز پایان یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز در حاشیه جشنواره شعر فجر منطقه هفت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز به جایگاه  استان فارس در هنر شعر اشاره کرد و اظهار داشت: این استان که امثال ملاصدرا را به جهان اسلام و بشریت ارائه کرد و در حکمت ید طولایی دارد، باید در شعر و شاعری نیز پرورش‌دهنده افکار جهانیان باشد.

احمد همتی با تأکید بر اهمیت نقش شعر در ادبیات فارسی افزود: مقام معظم رهبری شعر را یک ثروت ملی تلقی می‌کنند و از این‌ رو باید این هنر را در کشور اسلامی خود گسترش دهیم.

همتی شعر را حلقه اتصال گذشتگان و آیندگان دانست و گفت: شاعران تمام داشته‌های خود را به منصه ظهور می‌گذارند و امیدواریم که این سلسله و این زنجیره همواره تداوم یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تصریح اینکه در این جشنواره شاعران از پنج استان کشور و هفت کشور جهان حضور داشتند، بیان کرد: شاعرانی از کشورهای لهستان، رومانی، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، اندونزی و ترکیه و همچنین از استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال بختیاری، خوزستان و فارس حضور داشتند.

وی حضور شاعران پارسی‌گوی شرکت‌کننده در این جشنواره را گامی در راستای تعامل مثبت میان شاعران مختلف جهان برشمرد و خاطرنشان کرد: شعرخوانی شاعران مختلف کشورهای جهان نیز فرصت مغتنمی است که شاعران می‌توانند داشته‌های خود را به‌منصه ظهور برسانند.

همتی به نقش ادبیات پایداری در زبان فارسی اشاره کرد و ادامه داد: ادبیات مقاومت و پایداری در زمان جنگ نقش به‌سزایی را در روحیه‌بخشی رزمندگان داشت و در این برهه از زمان نیز نقش مهم خود را به‌خوبی می‌تواند ایفا کند.

این مقام فرهنگی خاطرنشان کرد: شاعران روحیه مقاومت و ظلم‌ستیزی را در ادوار گذشته از انقلاب تا جنگ تحمیلی تقویت کردند تا جایی که تبدیل به یک فراخوان شده و در بسیاری از نقاط جهان این ظلم‌ستیزی رواج یافته است.

وی با تأکید بر اینکه شعر و شاعری در هر زمان از تأثیرگذاری برخوردار است، ابراز داشت: حتی امروز در عصر تکنولوژی نیز باز‌ شعر و شاعری تأثیرگذاری خود را دارد و گاهی یک بیت شعر کار 10 سخنرانی را انجام می‌دهد، بنابراین استفاده از ابزار شعر غنای فرهنگی ایجاد می‌کند.

همتی در ادامه ابراز داشت: شعر و شاعری در هر زمان دوشادوش سایر هنرها به میدان آمده و تأثیرگذاری آن در مردم بسیار بوده و هیچ‌گاه به وادی فراموشی سپرده نشده است.

وی به نقش تولیدات هنری تأکید کرد و تصریح کرد: زمانی‌که می‌خواهند کشوری را در سطح معرفت بسنجند، تولیدات هنری یکی از ملاک‌های برتری آن است و امیدواریم که این نشست‌ها و جشنواره‌ها که به ‌همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گام‌ مؤثری در این زمینه باشد و زمینه استواری و بالندگی تولیدات هنری در عرصه جهانی را فراهم آورد.

به گزارش فارس، برگزیدگان هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در شیراز که همزمان با هفت استان کشور برگزار شد، به جشنواره فجر کشور راه می‌‌یابند.

اختتامیه جشنواره بین‌المللی شعر فجر هفتم اسفند ماه جاری در تالار وحدت تهران برگزار می‌شود و از هر استان سه شاعر جوان و یک پیشکسوت که توانسته‌اند در زمینه ملی و چاپ آثار موفق شوند، در اختتامیه حضور می‌یابند.

انتهای پیام/2448/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول