اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی باشکوه

برگزیدگان جشنواره شعر فجر شمال غرب معرفی شدند

خبرگزاری فارس: در مراسمی باشکوه با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزیدگان هفتمین جشنواره شعر فجر منطقه شمال غرب کشور معرفی شدند.

برگزیدگان جشنواره شعر فجر شمال غرب معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبج امروز و در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، در بخش پیشکسوتان لوح سپاس و هدایای نقدی به شاعر عاشورایی اردبیل عباسعلی یحیوی، صیاد قلی‌پور از آذربایجان شرقی، الیاس نظری از زنجان و مسعود نقیب از آذربایجان شرقی رسید.

در بخش شاعران جوان و میانسال نیز شهرام میرزایی از آذربایجان غربی اول شد و حسین طاهری از زنجان و محمد رنجی از آذربایجان شرقی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در این بخش احسان محمدی از اردبیل، امراه اسدی از آذربایجان غربی، امین رسولی از زنجان، اروجعلی شهودی از آذربایجان شرقی، کیوان قربانی از اردبیل، وحید طلعت از آذربایجان غربی، مریم میری از زنجان، سید احمد استوار از آذربایجان شرقی، شبنم فرضی‌زاده از اردبیل، ملاحت نادری و مینا طهماسبی هر دو از استان اردبیل لوح سپاس و هدایای نقدی هفتمین جشنواره فجر منطقه شمال غرب کشور را دریافت کردند.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با یادآوری اینکه شعر یکی از کهن‌ترین گونه‌های ادبی و هنری متناسب با روح و باطن بشریت است، اظهار داشت: همه هنرمندان در سیر و سلوک باطنی خود به نوعی شاعر هستند.

منصور شرفی گفت: زبان ادبیات و شعر زبان بیان احساسات و عواطفی است که با تکنیک‌های خاص آمیخته شده و جلوه‌ای زیبا پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در گذشته به شاعران لقب روح‌القدس می‌دادند به دلیل آن بود که در زمان آنها فاخرترین کلمات و زیباترین مفاهیم‌ ساری و جاری می‌شد که برگرفته از روح و احساس لطیف بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هنر شعر و شاعری را در عصر معاصر پاسخگویی به نیازهای اجتماعی و رفع تشنگی بشریت در رسیدن به عرصه حق و حقیقت توصیف کرد و افزود: شعر شاعر می‌تواند فضائل اخلاقی، روح معنوی و زیبایی حقیقت را نمایان کند.

شرفی یادآور شد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آمیختگی حماسه و عرفان در شعر سترگی بودیم که تبلور آن زینت‌بخش حیات طیبه جامعه اسلامی است.

این مسئول با برشمردن ویژگی‌های شعر انقلاب به دور از هرگونه غلو و کلمات غیر‌اخلاقی و غیر‌انسانی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شعر و شاعری ما فرسنگ‌ها با گذشته تنگ و تاریک فاصله گرفت و امروز شاهد ظهور شاعران جوان و نوجوانی هستیم که در حوزه ادبیات پایداری شعر اصیل انسانی و اخلاقی گام برداشته و توانمندی‌شان را نشان می‌دهند.

وی به ابداعات و نوآوری‌های شاعران جوان در قالب جشنواره شعر فجر اشاره کرد و ادامه داد: اگر امروز این جشنواره قالب بین‌المللی و منطقه‌ای پیدا کرده است به دلیل جایگاه با اصالت آن است که در پاسداشت و تکریم انسان‌ها حقایقی را بازگو می‌کند.

شرفی تاکید کرد: شعر امروز اگر بر جان و دل می‌نشیند به دلیل جان مایه عشق و ایمان و حرکت و پویایی است که در خلق حماسه و انجام رسالت عظیم به یقین می‌تواند نقشی بی‌بدیل داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود رسالت عظیم شاعر عصر معاصر را رسالتی سنگین در بیان مسائل ارزشی و اخلاق‌مدارانه توصیف کرد و ابراز داشت: شاعر آرمانی ما امروز باید در پرورش احساسات و عواطف افراد جامعه تاثیر‌گذاری خود را در عرصه اجتماعی و نمایاندن ارزش‌ها نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این برنامه از بین شاعران احسان محمدی از اردبیل، مریم میری از زنجان، وحید طلعت از آذربایجان غربی، عباسعلی یحیوی از اردبیل، شبنم فرضی‌زاده از اردبیل، علی داودی شاعر برجسته کشور و معاون ادبی حوزه هنری پیام جهانگیری از اردبیل اشعار خود را قرائت کرده و دو برنامه موسیقی محلی نیز اجرا شد.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول