اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی خبر داد

برگزاری هفتمین جشنواره شعر فجر در مشهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ارشاد خراسان رضوی گفت: یکم اسفند هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با محوریت خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری هفتمین جشنواره شعر فجر در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید سعید سرابی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی هفتمین جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد:‌ جشنواره منطقه‌ای شعر فجر فعالیتی است که همه ساله به عنوان بخشی از جشنواره فجر در کشور برگزار می‌شود که در سال جاری این جشنواره علاوه بر تهران در هفت استان دیگر کشور بر اساس شرایط فرهنگی، اقلیمی و زبانی انتخاب شده‌اند ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی در ادامه گفت: برنامه منطقه‌ای جشنواره شعر فجر از 23‌ بهمن آغاز شده و در خراسان رضوی به صورت همایش یک روزه در یکم اسفندماه با محوریت خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی و خراسان‌شمالی به صورت منطقه‌ای هفتمین دوره را در مشهد برگزار می‌کند.

سرابی ادامه داد:‌ هفتمین جشنواره شعر فجر در مشهد با فعالیت‌های متنوع و مختلفی طی یک همایش یک روزه برگزار می‌شود که شامل جلسه نقد و بررسی، شعرخوانی و تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان این عرصه می‌شود.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی عنوان کرد:‌ خراسان‌رضوی در عرصه شعر و ادب با توجه به توان و ظرفیت‌های موجود در جایگاه خوبی قرار دارد اما نسبت به پیشینه این عرصه فعالیت‌های مطلوبی صورت نگرفته و باید اقدامات جدی‌تری انجام شود.

وی بیان کرد: در راستای پیشرفت‌ در زمینه شعر و ادب فارسی در خراسان‌رضوی اقدامات بسیاری انجام شده که در دست اجرا است که طی یک برنامه پنج‌ ساله در راستای تقویت جایگاه و نقش خراسان‌رضوی و به طور ویژه مشهد در شعر انقلاب پیش‌بینی شده و در ابعاد مختلفی صورت می‌گیرد.

سرابی با اشاره به اینکه تاکنون خراسات‌رضوی در عرصه شعر در کشور نقش‌آفرین بوده و مشاهیر بسیاری در عرصه شعر در بردارد، خاطر نشان کرد: باید برنامه‌های این عرصه را به سمتی پیش ببریم تا خراسان‌رضوی و فعالیت‌هایی که در آن صورت می‌گیرد نقش مؤثرتری در کشور ایفا کند.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی اظهار کرد:‌ دو اقدام بسیار مهم در عرصه شعر و ادب خراسان‌رضوی صورت گرفته است که شامل، برگزاری همایش شاعران ایران و جهان در اردیبهشت ‌ماه در مشهد است و دیگری راه‌اندازی کمیته مشورتی شعر خراسان‌رضوی است که می‌تواند بسیاری از چالش‌ها و مشکلات این بخش را در خراسان‌رضوی برطرف کند.

وی ادامه داد: کنگره شعر توس تا نیشابور باید به صورت ویژه‌تری در مشهد برگزار شود تا شعر خراسان‌رضوی را در کشور مطرح کند باید از این فرصت بی‌بدیل به بهترین شکل استفاده کنیم.

سرابی اظهار کرد: با تلاش‌هایی که در عرصه شعر و ادب خراسان‌رضوی انجام شده منجر شد تا انجمن شعر خراسان‌رضوی دوباره فعالیت‌ خود را آغاز کند و با بازنگری اساسنامه این انجمن و ساماندهی انجمن‌های علمی در خراسان‌رضوی شاهد تحول و تغییرات ویژه‌ای در عرصه شعر باشیم.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: در جشنواره منطقه‌ای شعر فجر توجه و تاکید فراوانی بر حضور چهره‌های شاعران کشوری در مشهد شده است و همچنین در مراسم اختتامیه تقدیر و تجلیل از شاعرانی که در این عرصه فعالیت‌های فراوانی دارند را برای شعر خراسان انجام داده‌اند.

انتهای پیام/70018/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول