اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت ارشاد:

شعر 30 ساله انقلاب با سبک هندی برابری می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعر 30 ساله ما با شعر سبک هندی که 300 سال عمر دارد از لحاظ محتوا و غنا برابری می‌کند.

شعر 30 ساله انقلاب با سبک هندی برابری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قادر طراوت‌پور صبح امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره شعر فجر منطقه شمال غرب کشور در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل اظهار داشت: جریان شعر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جریان تحول‌ یافته‌ای است که محوریت و پایه و اساس آن دینداری و گرایش به اندیشه‌های با اصالت است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در قالب و هم در محتوا در شعر و ادب دگرگونی‌هایی به وجود آمد و شاعران سعی کردند به سمت آرمان‌خواهی و تولید آثار با اصالت حرکت کنند.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی و طلیعه فجر در بخش شعر و ادب به مانند سینما تحول اساسی را شاهد بودیم، اما سرعت تحول در حوزه شعر و ادب بسیار سریع‌تر از سینما بوده است، به طوری که به لحاظ محتوا و فرم شعر انقلاب قابل قیاس با شعر قبل از انقلاب نیست.

طراوت‌پور گفت: برخی از صاحب‌نظران حوزه ادبیات مدعی هستند که شعر 30 ساله انقلاب اعم از شعر مقاومت، شعر دفاع، شعر بیان ارزش‌ها که تولد یافته این دوران است با سبک هندی که 300 سال در فضای دوران صفویه به طول انجامیده برابری می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس شعر انقلاب به اوج خود رسید و به رغم نظرات برخی از اهالی قلم نظرات مغرضانه اهالی قلم شعر و ادب دوره انقلاب را می‌توان ترجمان خواست و اعتقاد مردم برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حجم آثار تولیدی آن هم با کیفیت و غنای برجسته در حوزه شعر و ادب اشاره کرد و بیان داشت: فراوانی آثار شعر و ادب در این دوره نشان می‌دهد که شاعران ما به سمتی حرکت کرده‌اند تا بعد از دوران خفقان شاهنشاهی تصویری واقعی از ارزش‌ها و معنویت‌ها را به نمایش بگذارند.

طراوت‌پور به نوجوان بودن جشنواره شعر فجر و عمر هفت ساله آن اشاره کرد و افزود: ما به رغم آنکه تازه در ابتدای راه هستیم و در قالب این جشنواره سعی می‌کنیم بهترین آثار را عرضه کنیم اما راه بسیار طولانی را نیز در پیش داریم که امیدواریم با همت شاعران جوان و نوجوان بتوانیم زیباترین آثار را عرضه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر فجر در هفت منطقه کشور تصریح کرد: قرار است آیین اختتامیه این جشنواره در تالار وحدت برگزار شود.

مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بنده از برپایی کارگاه‌های شعر و ادب در اردبیل لذت بردم و با ایده‌ها و اندیشه‌های جدید آشنا شدم که امیدواریم بستری فراهم آید تا این ایده‌ها و اندیشه‌ها به ثمر بنشیند.

طراوت‌پور شعر آذری را همراه با موسیقی و محتوای غنی شعر تاثیر‌گذار در دوران انقلاب توصیف کرد و ابراز داشت: مصداق این خلاقیت و نوآوری را می‌توان در شعر شهریار و دیگر شاعران برجسته این منطقه یافت.

این مسئول به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شعر آذربایجان و شمال غرب کشور و سرعت تحول آن اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که در این مسیر پیشکسوتان دست جوانان را بگیرند و در قالب انجمن‌های شعر و ادب ایده‌ها و طرح‌ها را صیقلی واقعی ببخشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنان خود تصریح کرد: شعر امروز شعر برخاسته از احساس پاک جوانان است که با اهمیت دادن به این مسئله باید به آینده روشن شعر و ادب این کشور امیدوار بود.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول