اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

شعر حاصل تمدن کهن ایران است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: با توجه به اینکه ایران دارای فرهنگ و تمدن چند هزار ساله است، شعر و ادب فارسی در طول تاریخ غنی این سرزمین شکل گرفته و حاصل تمدن کهن ایران است.

شعر حاصل تمدن کهن ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منطقه غرب کشور در همدان با بیان اینکه شعر و ادبیات شعری حاصل تاریخ و تمدن کهن ایران است، اظهار داشت: هر چقدر تاریخ و تمدن در یک کشوری کهن و با سابقه باشد شعر در آن غنی‌تر و قوی‌تر است.

این مسئول ادامه داد: ایران با توجه به اینکه تاریخ چند هزار ساله دارد به همان میزان شاعران بزرگ را به جامعه بشری تقدیم کرده و شعرای بزرگی چون سعدی، فردوسی، حافظ، باباطاهر و مولانا همه حاصل تمدن و فرهنگ کهن ایران است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در ادامه به غرب و اروپا اشاره کرد که شاعر بزرگی چون ایران ندارند و افزود: فرهنگ غنی ایران با انطباق با اسلام توانسته است شاعران بزرگی را به جهان ارائه کند.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب اسلامی شاعری تابع شرایط خاصی بود و در دوران سراسر تاریکی شاهنشاهی نفس شعرا در سینه حبس بود اما به برکت انقلاب اسلامی شعرا و نویسندگان و قلم به دستان توانسته‌اند آنچه که می‌خواهند بگویند و بنویسند.

قاسمی‌فرزاد در ادامه تصریح کرد: اشعاری که امروز در کشور توسط شعرا بیان می شود قبل از انقلاب اگر بیان می‌شد برای شاعر ایجاد مشکل می‌کرد.

این مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی که انفجار نور بود توانست با نورافشانی خود زوایای تاریک زندگی بشری را روشن کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در سایه انقلاب اسلامی توانستیم شعرای بزرگی را پرورش دهیم بیان داشت: در پرتو نور انقلاب اسلامی در شعر و ادب فارسی رشد و پیشرفت خوبی داشتیم و شعرای بزرگی در این دوران تربیت شدند و به جامعه تقدیم شدند.

وی خاطرنشان کرد: سروده‌های شعرا در کنار هم جمع می‌شوند و یک فرهنگ را درست می‌کنند و در راستای فرهنگ و تمدن کشور مؤثر واقع می‌شوند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه امروز تکلیف داریم به پایه‌های اساسی فرهنگ ملت و کشور توجه کنیم یادآور شد: باید فرهنگ ایثار و شهادت کسانی که با ایثار خون خود سلامت، امنیت و آزادی را برای زندگی ما تأمین کردند را ترویج کنیم.

این مسئول متذکر شد: به برکت ایثار شهدا و همه مبارزان عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی امروز کشوری مستقل هستیم و توانستیم دروازه‌های علم و دانش را فتح کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در پایان گفت: امروز شعرا رسالت انتقال رشادت‌ها و ایثارگری‌های افراد بزرگ مبارز در عرصه‌های مختلف انقلاب، دفاع مقدس، عمران و آبادانی کشور و علم و دانش به آیندگان را بر عهده دارند.

انتهای پیام/89019/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول