اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

دانشگاه‌ها باید از امکانات یکدیگر بهره ببرند

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: ارتباط و تعامل بین دانشگاه‌ها باید تنگاتنگ باشد و از امکانات یکدیگر بهره ببرند.

دانشگاه‌ها باید از امکانات یکدیگر بهره ببرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان اسماعیل نجار ظهر امروز در آیین تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: علم بومی نیست و نمی‌توان آن را بومی‌گزینی کرد و بسیاری از مباحث علمی وارداتی است که بخشی از این علم هم ممکن است مضر باشد.

وی عنوان کرد: اینکه بتوان علم را به دیگر مناطق صادر کنیم، هنر است و با توجه به اینکه پژوهش و کار تحقیقاتی مربوط به محدوده جغرافیایی خاصی نیست و ارتباط باید بیشتر شود.

نجار خواستار حمایت بانک‌ها از فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقی، کارهای علمی و تولید ثروت از طریق علم شد و افزود: هزینه پژوهش بالا است و خطرپذیری در این زمینه هم باید بالا باشد.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌ها باید برای پژوهش بهره برد، عنوان کرد: ابزار فیزیکی در جامعه ما محدود نیست، اما تب ساخت و ساز وجود دارد در حالی که باید به دنبال محتوا باشیم.

نجار خطاب به دانشگاهیان این پرسش را مطرح کرد که ارتباط بین دانشگاه‌ها چقدر است که خواستار ارتباط دانشگاه با صنعت هستید.

استاندار کرمان گفت: ارتباط و تعامل بین دانشگاه‌ها باید تنگاتنگ باشد و از امکانات یکدیگر بهره ببرند تا پیشرفت علمی با سرعت بیشتری صورت گیرد.

نجار ابراز داشت: اخلاق و ارزش را باید در علم نهادینه کنیم، زیرا علم بدون اخلاق، ارزش و فضیلت، رذیلت است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در تولید علم و در زمینه‌های دانش انرژی هسته‌ای، نانو، داروهای نوترکیب، سلول‌های بنیادین و هوافضا جایگاه خوبی را در دنیا دارد و سالانه مقالات بسیاری از نخبگان ایرانی در نشریات خارجی منتشر می‌شود.

نجار با اشاره به اینکه در تولید علم به جایگاه در نظر گرفته شده در سند چشم‌انداز 20 ساله دست یافتیم، افزود: باید علم را صادر کنیم و به مرحله‌ای برسیم که مانند دوران گذشته از علم ایران در تمام دنیا استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید دلسوز و پرکار تربیت شوند، تصریح کرد: سالانه 34 هزار نفر در استان کرمان فارغ‌التحصیل می‌شوند.

مقام عالی دولت در استان کرمان اظهار داشت: داشنگاه‌ها باید به سمت تربیت افرادی بروند که بتوانند تولید علم داشته باشند و برای جامعه نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام/80019/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول