اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس مطرح کرد

حرکت دانشگاه‌ها به سمت مدرک‌گرایی است/مسئولان با این آفت ‌مقابله کنند

خبرگزاری فارس: نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: حرکت دانشگاه‌ها به سمت مدرک‌گرایی است لذا مسئولان باید با این آفت مقابله کنند.

حرکت دانشگاه‌ها به سمت مدرک‌گرایی است/مسئولان با این آفت ‌مقابله کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ‌غلام‌محمد زارعی پیش از ظهر امروز در همایش دانشجویان کمیته امداد شهرستان بویراحمد اظهار کرد: انقلاب اسلامی برکات بسیار عدیده‌ای را برای ملت‌ ایران و حتی ملت‌های مسلمان عالم داشت و یکی از برکات مهم و ارزشمند آن تشکیل نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی «ره» با ذات فرهنگی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی فلسفه وجودی و بنیادی تشکیل آن نهاد را برگرفته از متن دین و رفتار ائمه و قرآن دانست و هدف‌گذاری شیوه‌ها و روش‌ها، اهداف و برنامه‌های این نهاد انقلابی را از یادگاران ارزشمند امام راحل که فرموده‌اند « ملت ولی نعمت هستند» عنوان کرد.

زارعی در ادامه تصریح کرد: مسئولان و دلسوزان باید برای اعتلای این جامعه و  پیشرفت مردم تمام توان را بسیج کنند، زمانی که به دستاوردهای بیش از 30 سال کمیته امداد می‌پردازیم به لطف خداوند منان و به برکت فکر و  اندیشه نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از مرزها و در بین ملت‌های مسلمان به عنوان یک نور و امید و کانون گرمی بخشیدن به زندگی محرومان، مستضعفان و مهجوران بوده و همچنان می‌درخشد.

وی فلسفه کار کمیته امداد را کاری فرهنگی عنوان کرد و گفت: هر حرکت و اقدامی که در این نهاد مقدس انقلابی صورت می‌گیرد باید بر اساس و مبنای فرهنگی باشد، اگر به محرومان، یتیمان و درماندگان رسیدگی می‌شود اگر بیماران را حمایت می‌کنیم اگر دانشجویانی که امید آینده ایران هستند در دانشگاه‌ها حمایت شوند باید بر مبنای فلسفه فرهنگی باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمام عناصر اجرایی و عملیاتی امداد و مسئولان مختلف و دانشجویان که به برکت این نهاد مقدس توفیق تحصیل و تامین نیازهای خود در دانشگاه‌ها را دارند همه به برکت این نهاد بوده و باید بدانند که فلسفه این امر مهم فرهنگی است و مسئولان با همین نگاه به دانشجویان خدمات لازم را ارائه دهند.

زارعی گفت: در قبل از انقلاب طبقات محروم و متوسط به پایین هیچ گونه جایگاهی در تصمیم‌گیری و توجه، کرامت و عزت به آنها وجود نداشت و تنها طیف خاصی به عنوان هزار فامیل بر مقدرات جامعه ایران حاکم بودند از این رو تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در کشور بسیار کم بود و این امر برای کشوری با سابقه، کثرت و پیشینه فرهنگی زیبنده نبوده است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی مرزها را به هم زد و ارتباطات سیاسی، اقتصادی و مدیریتی را از بین برد و حکومتی اسلامی و مردم سالاری را تشکیل داد و امروزه جایگاه دانشجویان به نسبت گذشته بسیار متفاوت است.

وی یادآور شد: آنچه در گذشته به عنوان الگو در اختیار دانشجویان قرار می‌گرفت سبک و روش غربی بود اما امروزه اسلام و نظام جمهوری اسلامی با تمام توان خود الگوی سخاوت‌بخش، ارزشمند و گوناگونی را برای زندگی بشر خصوصا دانشجویان ارائه کرده است.

زارعی تصریح کرد: اگر دو بخش به سبک زندگی و هدف‌گذاری آینده با هم و منسجم باشند این الگو به عنوان الگوی جاودان و اثربخش می‌تواند برای ملت‌های عالم به صورت مثبت و مورد توجه خاصی قرار گیرد.

نماینده مردم ‌شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروزه در دانشگاه‌ها به سمت مدرک‌گرایی سوق داده می‌شوند و مدرک‌گرایی را به جای علم، تخصص و ارزش مورد استفاده قرار داده‌اند باید گفت طبع مدرک‌گرایی یک آفت و آسیب است.

این مسئول تاکید کرد: مسئولان، دانشگاه‌ها و دانشجویان با طرح مدرک‌گرایی مقابله کنند زمانی که دانشجو از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود باید مظهر علم، معرفت و زیبایی‌های مربوط به یک انسان عالم و دانشمند را داشته باشد چرا که وقتی که با این الگو از دانشگاه خارج شود سبک زندگی آن برای دیگران می‌تواند مهم و اثر بخش باشد.

انتهای پیام/82011/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول