اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پیام نور قصرشیرین:

1400 دانشجو در دانشگاه پیام نور قصرشیرین وجود دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه پیام نور قصرشیرین گفت: دانشگاه پیام نور شهرستان قصرشیرین 1400 دانشجو در 17 رشته تحصیلی دارد.

1400 دانشجو در دانشگاه پیام نور قصرشیرین وجود دارد

کامران نظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قصرشیرین اظهار داشت: دانشگاه پیام نور شهرستان قصرشیرین بیش از 1400 دانشجوی فعال در 17 رشته تحصیلی دارد و تا به امروز 160 فارغ‌التحصیل کارشناسی داشته است.

وی با بیان اینکه برای ترم جدید رشته علوم تربیتی نیز به رشته‌های تحصیلی دانشگاه اضافه می‌شود، افزود: دانشگاه اقداماتی را در زمینه ایجاد کارشناسی ارشد رشته شیمی انجام داد که در این راستا با چند استاد که دارای مدرک دکترای PHD بودند صبحت شد، اما به‌علت کمبود امکانات این دانشگاه حاضر به همکاری نشدند.

سرپرست دانشگاه پیام نور قصرشیرین با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور واحد قصرشیرین دارای هفت عضو هیئت علمی است، تصریح کرد: رشته کشاورزی، شیمی، ادبیات، تاریخ، الهیات، جغرافیا و مدیریت؛ هفت رشته‌ای است که دارای عضو هیئت علمی می‌باشد.

نظری با اشاره به اینکه دانشگاه 200 میلیون ریال بدهی جاری بابت خرید لوازم و مواد مورد نیاز برای دانشگاه دارد، ادامه داد: با برآوردهایی که در خصوص خرید تجهیزات آزمایشگاه کشاورزی شده، بیش از 400 میلیون و برای خرید مواد اولیه آزمایشگاه شیمی بالغ بر 60 میلیون تومان بودجه لازم است که متاسفانه اعتباری که به دانشگاه اختصاص داده می‌شود برای یک‌سال جاری چیزی در حدود 2 میلیون تومان است که این اعتبار برای این دانشگاه کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های ادبیات، تاریخ و جغرافیا در آستانه منحل شدن هستند، خاطرنشان کرد: حد نصاب برای منحل نشدن رشته‌های علوم انسانی 15 و علوم پایه 12 نفر است که تعداد نفرات ثبت‌نامی در این رشته‌ها کمتر از پنج نفر بوده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور قصرشیرین یکی از نخستین دانشگاه‌های پیام نور استان کرمانشاه است که مجهز به سلف سرویس برای دانشجویان، خوابگاه وابسته به بخش خصوصی برای رفاه اساتید مجرب و دانشجویانی که ساکن شهرهای دیگر هستند، است.

انتهای پیام/2700/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول