اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد:

پیوند صنعت و دانشگاه رشد صنعت کاشی کشور را رقم خواهد زد

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری استان یزد گفت: امیدواریم با تعامل دانشگاه و صنعت، در مسیر توسعه و رشد صنعت کاشی در کشور به ویژه استان یزد گام برداریم.

پیوند صنعت و دانشگاه رشد صنعت کاشی کشور را رقم خواهد زد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی امراللهی ظهر امروز در نخستین جشنواره صنعت لعاب، کاشی و سرامیک ایران اظهار داشت: جشنواره صنعت لعاب، کاشی و سرامیک در کشور برای نخستین بار در کشور برگزار شده و دبیرخانه کانون در پارک علم و فناوری استان یزد به ریاست استاندار فعالیت می‌کند.

وی افزود: کانون دانش و صنعت کاشی، سرامیک و لعاب ایران در نخسیتن گام به تدوین نقشه راه توسعه این صنعت اقدام کرده است و سند راهبردی آن با مشارکت مستقیم و موثر بیش از 50 هزار نفر از کارشناسان این بخش در قالب هشت کارگروه تدوین شده است.

امراللهی در ادامه مراسم به قرائت پیام معاون فناوری رئیس جمهور به این همایش پرداخت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پیام خود به نخستین جشنواره دانش و صنعت لعاب، کاشی و سرامیک آورده است: کانون هماهنگی دانش و صنعت لعاب، کاشی و سرامیک ایران به عنوان یکی از کانون‌های فعال کشور در گام نخست با به کارگیری طیف گسترده‌ای از کارشناسان صنعتی، دولتی و دانشگاهی نسبت به تهیه نقشه و تدوین نقشه راه توسعه این صنعت اقدام کرده است.

نسرین سلطان‌خواه اعلام کرد: در مسیر فعالیت‌های بعدی امید است در سند ملی به خوبی راهبردهای توسعه درازمدت این صنعت مورد توجه قرار گیرد و با تکیه بر توانمندی‌های برجسته و ظرفیت‌های بزرگ داخلی، چشم‌انداز بلند دستیابی به جایگاه دوم صادراتی در جهان در افق 1404 محقق شود.

* میزگرد تخصصی با موضوع چگونگی اجرای نقشه راه توسعه صنعت کاشی و سرامیک

در ادامه این جشنواره برای بهبود و توسعه نقشه راه رشد و توسعه صنعت کاشی و سرامیک، میزگردی با حضور محمدرضا پور ابراهیمی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مدیر دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی ریاست جمهوری، دبیر انجمن کاشی سرامیک ایران، بنیان‌گذار خانه صنعت و معدن ایران، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی، عضو هیئت علمی دانشگاه یزد، رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد و رئیس اتاق بازرگانی استان یزد برگزار شد.

در این مراسم همچنین از صادرکنندگان و تولیدکنندگان برتر کاشی و سرامیک و برترین‌های این جشنواره ملی که به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت، پارک علم و فناوری، اتاق بارزگانی و دانشگاه یزد برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2464/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول