اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی:

آموزه‌های دانشگاهی پاسخگوی نیاز شغلی و علمی جامعه نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: آموزه‌های دانشگاهی پاسخگوی نیاز شغلی و علمی جامعه نیست.

آموزه‌های دانشگاهی پاسخگوی نیاز شغلی و علمی جامعه نیست

جمشید اسعدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون 70 درصد از آموزه‌های دانشگاهی کشور مربوط به بحث‌های تئوریک و خارج از حوزه کاربردی است در حالی که این موضوع مانع از تربیت نیروی متخصص و مورد نیاز برای بازار کار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در زمینه کاربردی کردن آموزه‌های علمی برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز جامعه کارنامه موفقی ندارند، اضافه کرد: در این ارتباط نسبت به برگزاری دوره‌های کارآموزی به صورت کاربردی در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی اقدام شده است.

اسعدی نهادینه کردن نهضت مهارتی و آموزشی در استان را خواستار شد و افزود: در حال حاضر حجم بسیار زیادی از جمعیت بیکاران را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که برای جلوگیری از ادامه روند افزایش این آمار، برگزاری دوره‌های بین سطحی مهارتی در دانشگاه‌ها و واحدهای صنفی ضروری است.

به گفته مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای آذربایجان غربی با وجود تلاش برای عملیاتی کردن این طرح تاکنون نتایج موفقی در این ارتباط در آذربایجان غربی کسب نشده که نیازمند همکاری مناسب دانشگاه‌ها و بخش تعاون استان است.

اسعدی با انتقاد از محدود بودن واحدهای عملی در دانشگاه‌ها اذعان داشت: استاندارد بسیاری از دوره‌های عملی که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تدریس می‌شود دو دوره 400 تا 500 ساعته است در حالی که همان ماده درسی در یک دوره 36 ساعته تدریس می‌شود.

وی این میزان کاهش در ساعات دوره‌های عملی را عامل مهم در بی‌سوادی عملی دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی و نبود توان فنی کافی برای بر عهده گرفتن شغل مناسب مطابق با رشته تحصیلشان عنوان کرد.

اسعدی از آمادگی اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی برای ارائه خدمات مهارتی در دانشگاه‌ها و اعزام مربیان متخصص در رشته‌های مختلف خبر داد و افزود: هم‌اکنون یک مرکز آموزشی در شهرک صنعتی فاز یک ارومیه با هدف افزایش توان علمی کارگران این شهرک راه‌اندازی شده است که پس از موفقیت در آزمون، مدرک معادل یکی از مقاطع تحصیلی را دریافت خواهند کرد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی در پایان با اعلام واگذاری دوره‌های آموزشی در زمینه خدماتی به بخش خصوصی، خاطر نشان کرد: در این زمینه مجوز لازم به 340 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح استان اعطا شده است.

انتهای پیام/61012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول