اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشکده نانوفناوری دانشگاه شیراز مطرح کرد

شیراز قطب فناوری نانو دانشگاه‌های جنوب کشور

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشکده نانوفناوری دانشگاه شیراز، از قطب فناوری نانو دانشگاه‌های جنوب کشور شدن شیراز خبر داد.

شیراز قطب فناوری نانو دانشگاه‌های جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا پولادی امروز در حاشیه همایش فناوری نانو که توسط اداره آموزش و پرورش و پژوهشکده دانش‌آموزی علامه دوانی کازرون و با حضور فرماندار، جمعی از فرهنگیان و دانشجویان در کانون رضوان این شهر برگزار شد اظهار داشت: امروزه به همت دولت‌مردان و مسئولان کشور تکنولوژی نوین نانو به صورت اصولی رو به پیشرفت است.

وی افزود: شرکت‌های فناوری نانو در سراسر کشور دانشگاه‌هایی را زیر پوشش خود قرار داده‌اند و با تربیت دانشجویان توانسته‌اند به دستاوردهای چشمگیری دست یابد.

این استاد تمام‌وقت دانشکده نفت و گاز دانشگاه شیراز گفت: در حال حاضر با شکل‌گیری قطب‌های نانویی در کشور تا حد بسیاری از پراکندگی کاری در زمینه فعالیت در این فناوری کاسته شده است.

پولادی ادامه داد: در پژوهشکده نانوفناوری شیراز نزدیک به 70 استاد در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند و کارهای خوبی در زمینه تکنولوژی نانو صورت پذیرفته است.

معاون پژوهشکده نانوفناوری دانشگاه شیراز تصریح کرد: در 30 سال انقلاب با وجود مشکلات داخلی و خارجی، دانشمندان جوان کشورمان با تقویت روحیه بسیجی و عمل به دستورات دینی توانسته‌اند به پیشرفت و دستاوردهای خوبی دست یابند.

وی ساخت موشک و تسلیحات نظامی و پیشرفت در صنعت تولید برق و تکنولوژی و نیز فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه تولیدی و صنعتی و تکنولوژی را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

پولادی در بخش دیگر سخنانش، داشتن آموزش و پرورشی پویا و به روز را در گرو از بین بردن رکود حاکم بر آموزش و پرورش و پایان دادن به دغدغه معیشتی معلمان توسط مسئولان، متفکران و قانون‌نویسان کشور دانست.

این مسئول گفت: چنانچه معلمان کشور دغدغه معیشتی نداشته باشند می‌توانند با آسودگی خاطر به تربیت فرزندان این مرز و بوم بپردازند و تحول عظیمی در علم و تکنولوژی کشور ایجاد کنند.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش کازرون نیز بیان داشت: این همایش در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگزار شده تا معلمان و دانش‌آموزان به دستاوردهای جدید علم و تکنولوژی بیشتر آگاهی یابند.

مرتضی دیانتی نسب افزود: مجموعه سند تحول آموزش و پرورش یک آرمان و مدینه فاضله است بنابراین برای رسیدن به تمام اهداف آن باید تلاش فراوانی صورت گیرد.

وی در پایان از معلمان و مربیان این شهرستان خواست که دانش‌آموزان را به کارهای پژوهشی و تحقیقی  راهنمایی و تشویق کنند. 

انتهای پیام/ 2448/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول