اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه

دانشگاه فرهنگیان در هرمزگان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: با حضور سخنگوی وزارت امور خارجه، استاندار هرمزگان، روسای دانشگاه‌ها و جمعی از مسئولان، دانشگاه فرهنگیان هرمزگان رسما فعالیت خود را در پردیس حضرت فاطمه (س) آغاز کرد.

دانشگاه فرهنگیان در هرمزگان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس سخنگوی وزارت امور خارجه ساعتی پیش در این آیین با اشاره به جمعیت جوان ایران، این مهم را مزیت بزرگ عنوان کرد و بیان داشت: نیروی جوان سرمایه عظیمی است که به عنوان یک مولفه مهم در توسعه نقش‌آفرین است و بسیاری از کشورها به این ظرفیت موجود در ایران غبطه می‌خورند.

رامین مهمانپرست افزود: انقلاب اسلامی ایران با رویکرد فرهنگی و اعتقادی خود اهمیت زیادی را به نیروی انسانی و کارکرد تربیتی آن دارد که این مهم در بستر آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به رغم گذشت سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی آنچه زمینه پایداری این کشور را موجب شده است تربیت صحیح نسل آینده ساز کشور بوده است که عزت و استقلال را پشتوانه اقتدار ایران اسلامی نموده اند.

مهمانپرست تربیت معلم و فراهم آوردن بستر مناسب برای پرورش معلمان کارآزموده و متعهد را زمینه رشد و بالندگی نیروی انسانی کشور دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک آینده کشور به دست شما معلمان رقم خواهد خورد چرا که نیروی آتیه ساز کشور و تأمین آن در گرو کارآمدی آموزش و پرورش و اهتمام معلمان فرهیخته است.

استاندار هرمزگان نیز در این آیین با بیان اینکه جامعه اسلامی پیشرفت خود را مدیون پرورش نیروهای مومن، متعهد، خلاق و برخوردار از فضائل اخلاقی می‌داند، افزود: بدیهی است بدون توجه به رشد فضائل اخلاقی، خدامحوری، روحیه تعبد و مسئولیت پذیری، عدالت جو و عدالتخواه و داشتن روحیه استقلال و خودباوری در سایه پرورش خلاقیت‌ها نمی توان از کارآمدی جامعه سخن گفت چرا که این عوامل اساس رشد و توسعه در جامعه اسلامی است.

ابراهیم عزیزی نقش آموزش و پرورش را در این عرصه بسیار خطیر عنوان کرد و افزود: آنچه برشمرده شد جز از مسیر آموزش و پرورش و با تکیه بر وجود معلمان مومن و متعهد محقق نخواهد شد و دانشگاه فرهنگیان باید رسیدن به این دستاورد بزرگ را وجه همت خود قرار دهد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این آیین با اشاره به جزییات پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان هرمزگان، اظهار داشت: از مجموع 64 پردیس و 35 هزار دانشجو در کشور، دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با 300 دانشجو دختر در پردیس فاطمه زهرا (س) و 150 دانشجو پسر در پردیس شهید بهشتی فعالیت خود را در رشته‌های شیمی، مشاوره و علوم تربیتی ویژه خواهران و مشاوره، علوم تربیتی و معارف ویژه برادران در مقطع کارشناسی پیوسته از بهمن ماه امسال آغاز کرده است.

احمد آخوندی افزود: در تداوم این اقدام برای مقاطع ارشد و دکتری نیز با انجام تمهیدات لازم و تصویب در استان درحال اخذ مجوز از مرکز هستیم که با انجام آن 15 رشته به مجموع رشته‌های این دانشگاه اضافه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به معیارهای انتخاب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: علاوه بر نمره علمی، صلاحیت دانشجو در همه زمینه‌ها برای ورود به حرفه شریف معلمی در نظر گرفته خواهد شد که می توان گفت اجتماع نخبگان را در دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نسل آتیه ساز کشور خواهیم داشت.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول