اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی خبر داد

نوسازی بیش از 7 هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه 7 هزار تا 8 هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود.

نوسازی بیش از 7 هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ظهر امروز ایوب عزیزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز مهندس در ساختمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی واحد ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از برنامه پنج ساله چهارم به بعد دولت خدمات خوبی برای نوسازی اماکن روستایی کشور در نظر گرفته است.

وی با اشاره به نظارت بر ساخت و ساز در روستاها، خاطر نشان کرد: بخش عمده‌ای از نظارت‌ها توسط مهندسان ناظر مستقر در روستاها انجام ‌می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور نوسازی می‌شود، تصریح کرد: این رقم در آذربایجان‌غربی سالانه بین 7 هزار تا 8 هزار واحد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: مراحل ساخت و ساز مسکن روستایی در روستاها و مساکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از جمله طراحی و تهیه نقشه‌های ساخت از طریق مهندسان دفاتر فنی در شهرها و روستاها انجام می‌شود.

وی به احداث واحدهای مسکونی طبق آئین‌نامه‌ها و ضوابط فنی اشاره کرد و گفت: به طور متوسط سالانه 900 هزار متر مربع واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت آذربایجان‌غربی احداث می‌شود و مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی استان بر روند احداث آن‌ها نظارت کامل دارند.

عزیزی با اشاره به مقاوم بودن تنها چهار درصد از اماکن روستایی آذربایجان‌غربی در ابتدای نوسازی روستاها، اعلام کرد: هم‌اکنون این رقم به 29 درصد افزایش یافته است و با اتمام احداث 63 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان، 36 درصد از اماکن روستایی و شهری مقاوم خواهند بود.

انتهای پیام/61010/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول