اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تحقق 71 درصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: 71 درصد تعهد مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی استان اردبیل در سایه همت و تلاش متولیان به ثمر نشسته است.

تحقق 71 درصدی مقاوم‌سازی مسکن روستایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه شورای مسکن روستایی اظهار داشت: در دو شهرستان گرمی و سرعین 100 درصد سهمیه مقاوم‌سازی مسکن به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و در سایر شهرستان‌ها نیز تلاش برای انعقاد قرارداد 100 درصدی تا پایان سال در حال انجام است.

وی سهمیه شهرستان نیر را 390 واحد، مشگین‌شهر را 560 واحد و خلخال را 645 واحد اعلام کرد و یادآور شد: به ترتیب در این شهرستان‌ها 95 درصد، 88 درصد و 85 درصد از سهمیه‌ها به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در شهرستان کوثر از 200 سهمیه 80 درصد، در بیله‌سوار از 520 سهمیه 65 درصد، شهرستان نمین از 530 سهمیه 55 درصد، اردبیل از یک هزار و 400 سهمیه 53 درصد و در پارس‌آباد از 820 سهمیه 50 درصد از تعهدات به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

نیکزاد گفت: قرار بود با محوریت اردبیل و با حضور رئیس بنیاد مسکن یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در کشور افتتاح شود که به دلیل مشکلات این افتتاح به آینده‌ای نزدیک موکول شد.

این مسئول کل سهمیه استان را 5 هزار و 680 واحد مقاوم‌سازی در سال جاری اعلام کرد و بیان داشت: ما از میانگین 26 درصد انعقاد قرارداد در چند ماه اخیر وضعیت انعقاد قرارداد مسکن روستایی را به 71 درصد رساندیم که باید از فرصت پیش آمده استفاده کنیم تا پایان سال بتوانیم این میانگین را که در کشور نیز 67 درصد است به 100 درصد ارتقا بخشیم.

رئیس شورای اداری استان افزود: روستاییان باید از این فرصت استثنایی استفاده کنند تا تسهیلات چهار درصد با سفته زنجیره‌ای دریافت کنند که در این باب بخشداران و فرمانداران نیز به همراه مسئولان بنیاد مسکن تلاش و همت جمعی داشته باشند تا مشکلات و نارسایی‌ها به حداقل برسد.

مشکل بانک تجارت در پرداخت وام‌های مقاوم‌سازی برطرف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود از رایزنی با مسئولان کشوری برای حل مشکل پذیرش پرونده‌های مقاوم‌سازی شده در این بانک خبر داد و تصریح کرد: ما در خلخال، نمین و بیله‌سوار مشکلات عدیده‌ای را در این زمینه داشتیم که قرار شد با همکاری مدیریت استانی بانک تجارت و همت شعبات مربوط در مناطق مختلف این پرداختی‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی سهمیه بانک سپه را 817 واحد و بانک تجارت را نیز 2 هزار و 238 واحد اعلام کرد و ادامه داد: به ترتیب در این بانک‌ها تاکنون 86 درصد و 63 درصد انعقاد قرارداد را شاهد هستیم.

رئیس شورای مسکن استان ابراز داشت: بانک ملی از سهمیه یک هزار و 18 واحد 62 درصد و بانک صادرات از سهمیه 390 واحدی 91 درصد انعقاد قرارداد داشته‌اند.

نیکزاد سهمیه بانک ملت را نیز یک هزار و 218 واحد اعلام کرد و یادآور شد: رقم 72 درصد از این سهمیه در بانک ملت به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود گفت: در مجموع بانک‌های عامل 71 درصد سهمیه خود را به مرحله انعقاد قرارداد رسانده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم در حوزه مسکن روستایی تا 15 اسفند ماه بتوانیم این انعقاد قرارداد‌ها را به 100 درصد ارتقا دهیم.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول