اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن تویسرکان خبر داد

مقاوم‌سازی 50 درصد مسکن روستایی تویسرکان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن تویسرکان از مقاوم‌سازی 50 درصد روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا 29 میلیارد و 400 میلیون تومان به متقاضیان روستایی تسهیلات مسکن پرداخت شده است.

مقاوم‌سازی 50 درصد مسکن روستایی تویسرکان

علی جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان اظهار داشت: احداث مسکن مقاوم روستایی و تأمین مسکن متناسب با نیاز روستاییان از اهداف اصلی بنیاد مسکن انقلاب محسوب می‌شود.

وی افزود: تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تأمین جنبه زیبای سیمای روستایی، تغییر فضای روستایی از محیطی غیر بهداشتی، به‌روز سازی مسکن روستایی بخشی دیگر از رویکردهای مهم این نهاد در ساخت و ساز روستاها است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان اضافه کرد: با توجه به اهمیت مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن روستایی اجرای این مهم از سال 84 در سرفصل کار بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مقاوم‌سازی راهکاری کارشناسی شده در پیشگیری و کنترل خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی است، افزود: برای کاهش مشکلات در بحران‌های اضطراری نظیر حوادث و بلایای طبیعی باید از همه لحاظ آمادگی کامل داشته باشیم.

جلالی با بیان اینکه نقش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در تشویق مردم برای آگاه‌سازی پیامدهای مثبت مقاوم‌سازی منازل روستاها حائز اهمیت است، ابراز داشت: بنیاد مسکن با همکاری دهیاران برای اطلاع‌رسانی این امر در بخش‌ها و مراکز روستایی شهرستان اقدام کرده است اما برای اجرایی شدن کامل این مهم همکاری همه‌جانبه لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از روستاهای شهرستان مقاوم‌سازی شده‌اند، ادامه داد: از آغاز این طرح تاکنون در تویسرکان 4 هزار و 600 واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه برای تأمین نیازهای ضروری و اولیه در روستا مانند ساخت 700 حمام روستایی تسهیلات بانکی پرداخت شده است، گفت: تعیین حریم روستاها باید بر اساس طرح هادی و توسط دهیاران و کارشناسان بنیاد مسکن انجام شود.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب شهرستان تویسرکان در یک برنامه هماهنگ و منسجم تعریف شده تاکنون برای 12 هزار و 500 مسکن روستایی سند مالکیت صادر کرده است.

به گفته رئیس بنیاد مسکن تویسرکان در راستایی مقاوم سازی مساکن روستایی این نهاد 29 میلیارد و 400 میلیون تومان به متقاضیان واجد شرایط تویسرکانی تسهیلات مسکن پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز توسط دهیاران باید به‌هنگام به بخشداری‌های اطلا‌ع‌رسانی شود، افزود: ساخت و ساز در روستاها بر اساس طرح هادی و با دریافت پروانه ساخت و ساز از سوی دهیاران انجام و در صورت عدم وجود دهیاری مجوز باید از بخشداری گرفته شود.

انتهای پیام/89010/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول