اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان:

74 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌ سازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت:‌ 74 هزار واحد مسکن روستایی در سطح لرستان مقاوم سازی شد.

74 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌ سازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد فرهاد خاکی‌پور ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از 1111 پروژه روستایی که هم زمان با سراسر کشور در روستای چم‌پَلَک شاهیوند چگنی برگزار شد، گفت: در سطح استان لرستان 2840 روستا وجود دارد که دارای 163 هزار واحد مسکونی هستند.

وی با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌های زلزله‌خیز است، یادآور شد: بنیاد مسکن متولی مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: از سال 1374 تا 84 در سطح استان لرستان 20 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده اما با شروع دولت نهم و دهم یعنی از سال 84 تاکنون 74 هزار واحد مسکن روستایی در سطح استان لرستان مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه 59 درصد از این واحدها از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده کرده‌اند، بیان داشت: مابقی این میزان را مردم بازسازی و مقاوم‌سازی کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت:‌ از تعداد 2840 روستا در سطح لرستان بیش از 1100 روستا دارای طرح هادی روستایی هستند.

خاکی‌پور گفت:‌ با اشاره به اینکه بهسازی و اجرای طرح‌های هادی روستایی در دستور کار بیناد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: در سال جاری 250 روستای لرستان طرح هادی آن ها اجرایی شده که تاکنون 65 روستا از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تاکنون 3400 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید که استان لرستان در این زمینه یکی از استان‌های موفق در سطح کشور بوده است.

لازم به ذکر است امروز هم زمان با سراسر کشور 1111 پروژه عمرانی کشاورزی، خدماتی با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد و 600 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2304/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول