اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صندوق بیمه روستاییان و عشایر خراسان شمالی:

20 هزار خانوار روستایی خراسان شمالی عضو صندوق بیمه هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: هم اکنون19 هزار و 700 خانوار زیر پوشش این صندوق هستند.

20 هزار خانوار روستایی خراسان شمالی عضو صندوق بیمه هستند

علیرضا اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، شمار خانوارهای مشمول استفاده از خدمات صندوق بیمه روستاییان و عشایر را در این استان در مجموع 54 هزار و 326 خانوار اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون برنامه پنجم توسعه باید تمام روستاییان و عشایر زیر پوشش این صندوق قرار بگیرند، افزود: در این راستا با کمک کارگزاران صندوق تلاش خواهد شد تا تمام افراد مشمول زیر پوشش خدمات صندوق قرار بگیرند.

اسدی از صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به عنوان نهاد تأمین کننده خدمات بیمه اجتماعی مطلوب با امکان دسترسی آسان توأم با کرامت و منزلت برای آحاد جامعه هدف با حفظ تعادل در منابع و مصارف یاد کرد.

وی با برشمردن مأموریت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت:‌ این صندوق در اجرای تکالیف اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی و تحقق وظایف قانونی خود در راستای رفع تبعیض از جامعه، مأموریت‌های ویژه‌ای را دنبال می‌کند.

سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا این صندوق با استفاده از روش‌های اجرایی مناسب، جمعیت هدف خود را زیر پوشش قرار داده و با رعایت اصول محاسبات بیمه‌ای در تأمین منابع و اصل بنگاه‌داری در حفظ و استفاده از سرمایه‌های خود جهت ایجاد صندوقی پایدار و توانمند اقدام می‌کند.

وی اظهار کرد: با انجام این مأموریت امکان بهره‌مندی اعضای زیر پوشش را از طریق تأمین اجتماعی در محدوده وظایف قانونی به صورت جامع، کافی و فراگیر فراهم می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه نظام جامع تأمین اجتماعی به منظور توسعه عدالت اجتماعی و حمایت از همه افراد در برابر رویدادهای اجتماعی، اقتصادی و طبیعی برقرار می‌شود، گفت: بر همین اساس این نظام امور بیمه خدمات بهداشتی درمانی و مراقبت بهداشتی، در راه ماندگی، بی سرپرستی و آسیب‌های اجتماعی، ایجاد بیمه خاص زنان سالخورده و خود سرپرست، حمایت از کودکان و زنان بی سرپرست و غیره را بر عهده دارد.

وی از بیمه اجتماعی به عنوان مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، رفع ترس و نگرانی نسبت به آینده، مبارزه با ناهنجاری‌های خانوادگی، مشارکت جمعی در تأمین آتیه افراد،‌ حفظ کرامات و منزلت پیشکسوتان و سالمندان، تأمین کریمانه خانواده سرپرست از دست داده و تقویت رابطه سرپرست خانواده و تحت تکفل یاد کرد.

سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی تاکید کرد: بی تردید اجرای طرح‌های بیمه‌های اجتماعی روستاییان و عشایر برابر با مبارزه با فقر، تبعیض است.

وی به شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هم اشاره کرد و افزود: سکونت در روستا و با مناطق عشایری که این موضوع باید به تایید شورای اسلامی محل برسد و همچنین انعقاد قرارداد و اعلام آمادگی برای پرداخت حق بیمه از مهم‌ترین شرایط عضویت در این صندوق است.

اسدی همچنین دارا بودن حداقل 18 سال تمام سن و حداکثر 55 سال سن و حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان را از دیگر شرایط عضویت این صندوق عنوان کرد و گفت: میزان حق بیمه در صندوق 15 درصد بوده که 5 درصد آن را بیمه گذار و 10 درصد آن را دولت تأمین می‌کند.

سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: بیمه شدگان در صندوق حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه برخورداری از مزایای صندوق منوط به تداوم برقراری رابطه بیمه شده با صندوق است، گفت: هر بیمه شده لازم است تا ظرف حداکثر یک ماه پس از پایان هر دوره پرداخت حق بیمه نسبت به تمدید عضویت و پرداخت حق بیمه دوره جدید خود اقدام کند.

اسدی خاطرنشان کرد: به همین منظور متقاضیان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می‌توانند به کارگزاران این صندوق در سطح استان مراجعه کنند.

سرپرست نمایندگی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر خراسان شمالی شمار کارگزاران این صندوق در استان را 62 کارگزار اعلام کرد.

به گزارش فارس، بیش از 48 درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی را روستاییان و عشایر تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/63002/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول