اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بحران استان اصفهان خبر داد

نوسازی 35 هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بحران استان اصفهان گفت: بر اساس سیاست‌های تدوین شده، تاکنون حدود 35 هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای استان اصفهان نوسازی شده است.

نوسازی  35 هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، منصور شیشه فروش ظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از آنجایی که روستاها به لحاظ وضعیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی از اهمیت زیادی برخوردار هستند سیاست‌های مناسبی برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده در این مناطق تدوین و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس تاکنون بیش از 200 هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای کل کشور در برابر تهدیدات مختلف مقاوم سازی شده است که استان اصفهان با حدود 35 هزار مورد بهسازی از جایگاه فاخری در این حوزه برخوردار است.

مدیرکل بحران استان اصفهان با اشاره به انتخاب شهرضا به عنوان پایلوت طرح مانور زلزله افزود: براین اساس و با تلاش و پیگیری مداوم مجموعه فرمانداری شهرضا، اداره بهزیستی و شورای دهداری مانور زلزله این شهرستان در روستای قصرچم از توابع بخش مرکزی شهرضا و با هدف ارزیابی توانمندی مردم در مقابله با تهدیداتی از قبیل سیل و زلزله ،توانمندی کارشناسان بهزیستی و گروه‌های هدف به بهترین شکل ممکن اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تقویت مدیریت بحران در آحاد جامعه به عنوان یک راهکار استراتژیک در راستای مقابله به تهدیدات مختلف مطرح است، بیان داشت: بر اساس سیاست گذاری های تدوین شده مانور زلزله در سطح شهرستان‌های کاشان،لنجان، مبارکه، خمینی شهر و شهرضا با هدف ارتقای سطح مدیریت بحران در مردم در سه مقطع قبل از وقوع بحران، در حین ایجاد بحران و پس از آن اجرایی می‌شود.

شیشه فروش با بیان اینکه تاکنون پایگاه‌های زلزله نگاری اصفهان و قمصر کاشان راه اندازی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر مطالعات زلزله خیزی در سطح شهرستان‌های شهرضا، اصفهان و کاشان به اتمام رسیده است و با ایجاد این منابع علمی می‌توانیم در حوزه‌هایی از قبیل طراحی‌های جامع شهری و طرح‌های تفصیلی به شکل مناسب‌تری عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت آبی رودخانه زاینده رود بیان داشت: در حال حاضر تمامی مسایل رودخانه زاینده رود در قالب کمیته‌ای متشکل از آب منطقه‌ای استان اصفهان،جهاد کشاورزی و جمعی از اساتید دانشگاهی بررسی می‌شود و اعمال هرگونه سیاست جدید در این حوزه نیازمند تصمیم این مجموعه است.

انتهای پیام/63011/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول