اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

مسئولان همت کنند تحریم‌ها مدیریت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: مسئولان همت کنند تا تحریم‌های دشمنان نظام و انقلاب و به ویژه آمریکا در زمینه‌های اقتصادی مدیریت شود.

مسئولان همت کنند تحریم‌ها مدیریت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی خطبه‌های نماز جمعه امروز ارتحال جانسوز عالم و عارف بزرگ و استاد اخلاق حضرت آیت‌الله خوشوقت را تسلیت گفت و اظهار داشت: برای گرامیداشت روز تربیت و تربیت اسلامی که مناسبت هفته است نیاز ضروری به عالمان خودساخته مثل آیت‌الله خوشوقت است و بدون این بزرگان تربیت اسلامی مقدور نخواهد شد.

وی با بیان اینکه توجه به تربیت، توجه به حیاتی‌ترین مقوله انسانی است، زیرا همه سامانی‌ها و نابسامانی‌ها، صلاح‌ها و فسادها به نوع تربیت باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: تربیت بستر خوشبختی و بدبختی انسان‌ها و جوامع انسانی است، بنابراین، روی کردن به تربیت صحیح، پرداختن به ضروری‌ترین امور انسان و جامعه انسانی است و رسالت همه پیامبران الهی رسالت تربیت انسان‌ها بوده است تا انسان‌ها را به سوی خلافت الهی حرکت دهند و این مهم با تمسک به قران و عترت میسر می‌شود.

امام جمعه ابهر افزود: خداوند کتاب کریمی را فرستاد و نازل کرد تا انسان باکرامتی را تربیت کند و این نزول قرآن از باب آویختن است نه انداختن، خداوند قرآن را آویخته تا مردم به یک طرف ریسمان وصل الهی چنگ بزنند و حرکت کنند و برای این مهم نیز از انواع روش‌های تربیتی استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه انسان به فطرت خود عاشق کمال و کامل و از نقص و ناقص منزجر است، تصریح کرد: همین عشق به کمال و انزجار از نقص، آدمی را به الگوطلبی و الگوپذیری می‌کشاند.

 رحیمی کوتاهی عامدانه در تربیت جامعه را یک گناه بزرگ و نابخشودنی دانسته و تاکید کرد: باید قدر این نعمات را بدانیم و نسبت به این نعمت بزرگ خوش برخورد باشیم.

وی به نقش ویژه حوزه‌های علمیه در تربیت دینی جامعه اشاره و از خواهران و برادران مستعد نسبت به تحصیل در حوزه‌های علمیه دعوت به عمل آورد.

خطیب جمعه ابهر به بیانات بسیار مهم و شفاف مقام معظم رهبری و روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اشاره و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در سایه حمایت از تولید ملی اجازه ندهیم مشکلات اقتصادی بر مردم وارد شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم همه گوش به فرمان ولایت باشند و دست خود را به دست راهبر واقعی قرار دهند تا این مردم و کشور را از این دریای طوفانی و پرتلاطم به ساحل نجات برساند، تصریح کرد: عظمت ولایت در چنین مواقع بحرانی آشکار می‌شود که ما به وضوح نقش این کشتی نجات را دیدیم.

 رحیمی دغدغه مهم را در شرایط فعلی حمایت از تولید و حقوق مصرف‌کنندگان دانست و افزود: همان طور که باید به تولید ملی حساس باشیم از آن بیشتر باید در فکر مصرف‌کنندگان بوده و اجازه ندهیم مردم در فشار اقتصادی باشند.

وی پیروزی قاطع و مقتدرانه کشتی‌گیران ایران عزیز را بر کشتی‌گیران آمریکا تبریک گفت و ادامه داد: همان طور که در امور سیاسی جوانان بینی آمریکا را ما به خاک مالیدند در کشتی نیز پشت آمریکا را به زمین خواباندند.

 رحیمی با تاکید بر اینکه امیدوارم با تدبیر و همت و مدیریت مسئولین و مردم در مسئله اقتصادی و تحریم‌های آن آمریکا و استکبار جهانی شکست‌خورده میدان بشود، تصریح کرد: مسئولان همت کنند تا تحریم‌های دشمنان نظام و انقلاب و به ویژه آمریکا در زمینه‌های اقتصادی مدیریت شود.

انتهای پیام/2308/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول