اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

اجرای سیاست‌های تولید ملی کشور را از تحریم اقتصادی نجات می‌دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک تلاش برای عملیاتی کردن سیاست‌های مربوط به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را وظیفه همگانی دانست، و گفت: اجرای فرامین رهبری در این باب کشور را از تحریم اقتصادی نجات می‌دهد.

اجرای سیاست‌های تولید ملی کشور را از تحریم اقتصادی نجات می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز اراک با اشاره به ابلاغ سیاست‌های مربوط به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری گفت: این سیاست‌ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی را در 23 محور ابلاغ فرمودند.

وی بر لزوم اجرای این سیاست‌ها تاکید کرد و بیان داشت: اجرایی کردن این سیاست‌ها وظیفه همگانی است عمل به این سیاست‌ها امری مهم است که با گفتن و شعار دادن تحقق نمی‌یابد عمل کردن موجب تحول در مسائل می‌شود و در عمل است که باید حمایت از کار و تولید را به اثبات رساند.

امام جمعه اراک گفت: سیاست‌های حکیمانه رهبر انقلاب در بخش‌های مختلف اشتغال، تولید ملی، فضای کسب و کار و... باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌گردد که باید مورد توجه قرار گیرد.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: تولید باید پاسخگوی نیازهای ملی باشد که می‌طلبد تمام واحدهای صنعتی در سه شیفت کار کنند تا از این طریق بتوانند اشتغال را سازماندهی کنند صادرات غیرنفتی را افزایش داده و اگر دشمنان ما را تحریم‌ نفتی کردند بخش‌های دیگر خود را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت اقتصادی امری مهم و ضروری است خاطر نشان ساخت: مسئله ارز دارای اهمیت است و نباید اجازه داد حیف و میل شود، ارز باید خرج تولید ملی شود نه اینکه بعضی‌ها بازار سیاه به وجود بیاورند و مشکلات حادی را برای مردم ایجاد کنند که حل کردن آن غیر ممکن باشد و یا اینکه با بوجود آوردن مشکلات ناشی از بازار سیاه ارز عده‌ای از این مشکلات سوء استفاده کنند.

امام جمعه اراک بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح به منظور عملیاتی شدن سیاست‌های رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: استان مرکزی که در همه صحنه‌ها استانی پیشتاز بوده شایسته است در این زمینه نیز دعوت رهبر را لبیک گفته و برای تحقق فرمایشات رهبری پیشگام شود.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه با چاپ اسکناس و تزریق آن مشکلات جامعه حل نمی‌شود گفت: تولید ناخالص ملی سبب راندمان بالا در کارآفرینی و توانمندسازی جامعه می‌شود که می‌توان مشکلات را حل کرد، حل مسائل همت والا و تدبیر و فکر عالمانه نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد، اظهار داشت: کشور ما در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها می‌توانیم تحریم‌های دشمنان را به آسانی پشت سر بگذاریم.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در هفته آینده، افزود: این دانشگاه با پذیرش 500 دانشجو از هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: تربیت معلم بسیار مهم است چرا که امروز کشور به معلمان لایق، شایسته و دلسوز برای تربیت فرزندان خود نیاز دارد.

وی افزود: معلمی یک وظیفه است و نباید به آن به عنوان پست و مقام نگاه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور سراسر شور و شعور شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر ایران اسلامی و به خصوص مردم ولایت‌مدار استان مرکزی قدردانی کرد و بر خلق این حماسه زیبا، زمان شناسی، دشمن شناسی و پاسخگویی به ندای رهبری از سوی ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی آفرین گفت.

گفتنی است اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید محلاتی، شهادت سید عباس موسوی دبیر سابق حزب‌الله، و شهادت شاطری، همچنین اشاره به ولادت حضرت عبدالکریم حسنی و امام حسن عسگری(ع) و اشاره به وقایع اخیر بحرین از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

انتهای پیام/87004/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول