اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ملت ایران در برابر تحریم‌ها خم به ابرو نمی‌آورد/ شهادت پاداش شهدای غدیر بود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور مردم در صحنه‌های مختلف گفت: دشمنان همواره موانعی را بر سر راه مردم ما ایجاد می‌کنند، اما مردم ایران اسلامی خم به ابرو نمی‌آورند.

ملت ایران در برابر تحریم‌ها خم به ابرو نمی‌آورد/ شهادت پاداش شهدای غدیر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمحمد حسینی، پنجشنبه شب در یادواره 276 کبوتر خونین‌بال غدیر استان کرمان اظهار داشت: ما در این یادواره شرکت کرده‌ایم تا با شهیدان تجدید عهد و میثاق کنیم و بر راه آنها پایدار و پایبند بمانیم و در مسیر آرمان‌های بلند امام خمینی(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی ادامه داد: شهدای غدیر مصداق بارز یکی از آیه‌های سوره نساء هستند که می‌فرماید«آنها که در راه خدا ایثار کردند و به لقاء‌الله رسیدند، خداوند به آنها اجر و پاداش می‌دهد.»

حسینی خاطرنشان کرد: شهدای غدیر در صحنه‌های مختلف از جمله دفاع ‌مقدس حضور داشتند و خدا با نصیب کردن شهادت، اجر و پاداش جهاد، زحمات و مرارت‌های آنها را داد.

وی با اشاره به اینکه شهدای غدیر این شایستگی را داشتند که خدا آنها را از بین بندگان صالح خود برگزید، تصریح کرد: این شهدا در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) پرورش یافته بودند.

وی با بیان اینکه ما باید یاد شهدا را زنده نگه داریم تا به فراموشی سپرده نشوند، عنوان کرد: اگر بخواهیم، روحیه شهادت در تمام نسل‌ها باشد، باید شهدا را الگو و اسوه کنیم.

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ملت ما این افتخار را داشتند که هر زمان که درخت انقلاب نیاز به آبیاری داشته با خون بهترین فرزندان آن را آبیاری کردند.

حسینی ابراز داشت: نهال انقلاب اسلامی با خون پاک شهدا به یک شجره طیبه و تناور و درخت پرثمر تبدیل شد، درختی که همواره میوه و ثمر می‌دهد و خزانی ندارد.

وی اذعان داشت: در سال‌های اخیر دانشمندان، عالمان و نخبگان هسته‌ای ما به شهادت رسیدند تا پیام امام راحل و رهبری به گوش جهان برسد.

حسینی با اشاره به اینکه ملت ما در برابر تمام تهدیدها و تحریم‌ها ایستاده‌اند، گفت: برخلاف اینکه دشمنان همواره موانعی را بر سر راه ملت ما ایجاد می‌کنند، اما ملت خم به ابرو نمی‌آورند.

وی یادآور شد: در روز 22 بهمن و در بیش از 900 منطقه، مردم منسجم و یکپارچه در صحنه بودند و ملت ما مستحکم و منسجم در برابر دشمن ایستاده‌اند، اما در دفاع از آرمان‌های انقلاب و خط سرخ شهدا همدل و همراه هستند و هیچ اختلافی ندارند و ولایت، امامت و رهبری محور این وحدت است.

این مسئول فرهنگی متذکر شد: شهدا با آبیاری درخت انقلاب، کار حسینی کردند و ما باید کاری زینبی انجام دهیم و پیام شهدا را به جهانیان ابلاغ کنیم.

حسینی افزود: آثار خون شهدا بسیار زیاد است از جمله اینکه حزب‌الله لبنان به خود می‌بالد که در مکتب امام راحل شکل گرفته و شخصیت‌هایی مانند سیدحسن نصرالله تربیت شده‌اند که سینه سپر کرده و در خط مقدم پرچم را برافراشته است.

وی اذعان داشت: عصبانیت غربی‌ها در محدوده مرزهای جغرافیایی محصور نشده است و آنها دیگر نمی‌توانند ژست طرفداری از صلح و عدالت‌خواهی را به خود بگیرند و جنایت‌های آنها برای بخشی از مردم دنیا مشخص شده است.

حسینی گفت: حضور مردم در صحنه‌های مختلف مانند 22 بهمن و در انتخابات خردادماه سال آینده می‌تواند آنها را به این جمع‌بندی برساند که این تحریم‌ها نتیجه‌ای نمی‌دهد و نمی‌توانند با فشار بر ملت ایران تأثیرگذاری داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار داشت: ما باید در مسیر شهدا گام برداریم و از مسائلی که پیش می‌آید نگران نباشیم.

انتهای پیام/80019/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول