اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد

برگزاری کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: نخستین کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی پنجم و ششم اسفندماه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود.

برگزاری کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی در کرمان

حسین محبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نخستین کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی پنجم و ششم اسفندماه جاری در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری با حضور محمود فاطمی‌مقدم معاون وزیر راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی با رویکردی نو نسبت به تاسیسات ساختمان برگزار می‌شود، افزود: در این همایش با گردآوری نظرات اساتید، مهندسان، دانشجویان و صاحب‌نظران بخش تاسیسات کشور در تلاش هستیم تا گامی کوچک برای تحول صنعت تاسیسات ساختمانی کشور و در راستای حذف موانع موجود برداریم.

محبی عنوان کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با همکاری وزارت راه و شهرسازی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزاری این همایش را برعهده دارند.

عباس طهمورثی دبیر اجرایی کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی به خبرنگار فارس گفت: بخش ساختمان و مسکن به عنوان بزرگ‌ترین بخش مصرف کننده انرژی کشور، میزان بسیار بالایی از مصرف انرژی کشور را به خود اختصاص داده است و با وجود تلاش‌های فراوان مراجع ذی‌ربط و به ویژه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این بخش همچنان رشد مصرف و شدت مصرف انرژی به ویژه در بخش تاسیسات ساختمان بالاتر از استانداردهای جهانی است.

وی با اشاره به محورهای کنفرانس افزود: کاربرد انرژی‌های خورشیدی، باد، زمین گرمایی در تأسیسات نوین، استانداردسازی و تدوین مقررات ملی در تأسیسات نوین ساختمانی، بازیافت انرژی در تأسیسات ساختمانی، استفاده از مصالح و مواد پیشرفته، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، استفاده از فناوری میکرو و نانو، مدیریت و بهینه‌سازی انرژی، مدیریت هوشمند تأسیسات و تأسیسات سبز و ساختمان سبز از دیگر محورهای کنفرانس ملی تأسیسات نوین ساختمانی است.

طهمورثی با اشاره به برنامه‌های این کنفرانس گفت: ارائه مقالات شفاهی و پوستر، برپایی نمایشگاه تخصصی تاسیسات نوین ساختمانی، برگزاری نشست‌های تخصصی و سخنرانی، برگزاری چهار کارگاه آموزشی با ارائه گواهینامه معتبر با موضوعات سیستم نوین فاضلاب، معرفی تکنولوژی نوین و ایمن با بهره‌وری انرژی بالا در محصولات گازسوز و گرمایش از کف از برنامه‌های این کنفرانس است.

انتهای پیام/2446/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول