اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت گرفت

آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی

خبرگزاری فارس: هفتمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی در شیراز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ظهر امروز هفتمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی در دانشکده نفت و گاز دانشگاه شیراز با حضور میهمانان داخلی و خارجی که به مدت دو روز به طول می‌انجامد، افتتاح شد.

دبیر اجرایی این کنفرانس در سخنانی اظهار داشت: محور‌های اصلی این برنامه بحث‌های تعامل، خلاقیت و نوآوری، مهندسی اجتماعی و... است.

ستار هاشمی افزود: در این راستا 400 مقاله از داخل و کشور‌هایی مانند عراق، مالزی، اندونزی، استرالیا، تونس و فرانسه دریافت شده و بیش از 700 نویسنده در این بحث شرکت داشتند که نشان از اهمیت این کنفرانس دارد.

وی اضافه کرد: 30 درصد از مقاله‌های دریافتی پذیرفته شده‌اند که 70 مقاله به صورت شفاهی ارائه و همچنین 35 پوستر برگزیده نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

دبیر اجرایی هفتمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی ابراز داشت: در این برنامه سه سخنران کلیدی و یک سخنران دعوت شده‌اند و همچنین سخنرانانی از کشور‌های شرکت کننده در این همایش به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند.

هاشمی با اشاره به برگزاری یک نشست تخصصی در طول برگزاری این کنفرانس گفت: امیدواریم قدمی هرچند کوچک در راستای اعتلای بحث آموزش و یادگیری الکترونیک در کشور برداریم.

رئیس انجمن یادگیری الکترونیکی ایران که از دیگر سخنرانان این کنفرانس بود، به بررسی بحث «تبار‌شناسی فعالیت‌های یادگیری الکترونیکی در ایران» پرداخت.

غلامعلی منتظر تصریح کرد: آموزش به معنای فعالیتی هدف‌مدار بوده که از پیش برای فراهم‌کردن فرصت و موقعیت‌هایی که امر یادگیری را درون یک نظام پرورشی تسهیل می‌کند طراحی شده است.

وی افزود: در آموزش از دور که نوعی آموزش غیر مستقیم است، مسئولیت یاد‌گیرنده بسیار بیشتر می‌شود و مخاطبان اصلی این نوع آموزش کسانی هستند که نمی‌توانند همزمان و هم‌ مکان در کلاس درس حضور یابند.

دانشیار مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس شیراز در بررسی فرایند آموزش از دور سازمان آموزش و پرورش کشور خاطرنشان کرد: طبق سند‌های این نهاد، یادگیری الکترونیکی تنها به عنوان مکمل تحصیل به جز برای بازماندگان از این امر، شناخته می‌شود.

منتظر ادامه داد: از 900 عنوان کتاب‌های آموزش و پرورش، 200 کتاب به صورت الکترونیکی رونمایی شده‌اند که باید به این بحث توجه بیشتری شود.

به گزارش فارس، «هفتمین کنفرانس ملی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری و آموزش الکترونیکی» با حضور صاحب‌نظرانی مانند جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری، حبیب دانش‌منش رئیس دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز، غلام‌علی منتظر دانشیار مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس شیراز و اندیشمندانی از کشورهای مختلف در روز‌های 25 و 26 بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول