اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد

برگزاری کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان گفت: نخستین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران در کرمان برگزار می‌شود.

برگزاری کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در کرمان

حسین محبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ماهان اظهار داشت: توسعه روزافزون علوم و فناوری در شاخه‌های مختلف مهندسی عمران، هماهنگی جامعه علمی و مهندسی کشور با این پیشرفت‌ها به اشتراک‌گذاری دستاوردها را ضروری می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان کرمان در زمینه‌های صنعت، معدن و خدمات افزود: بر همین اساس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته درصدد بر آمد تا نخستین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین را برگزار کند.

محبی تصریح کرد: این کنفرانس با هدف ایجاد فضای طرح آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه برنامه‌ریزی شده و صاحب‌نظران دانشگاهی، جامعه مهندسی و تولیدکنندگان مصالح و سازه‌ها را گرد آورده تا بهره‌گیری از آخرین پیشرفت‌های علمی و صنعتی موجود تسهیل و تسریع و زمینه‌های توسعه آنها فراهم شود.

وی بیان داشت: برگزارکنندگان این کنفرانس دو روزه، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، وزارت راه و شهرسازی «مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی»، دانشگاه کوئینزلند استرالیا با همکاری شرکت ارتعاشات صنعتی ایران هستند.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته ماهان در زمینه برنامه‌های کنفرانس گفت: ارائه مقالات، برگزاری نشست‌های تخصصی و سخنرانی‌های کلیدی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تخصصی جانبی از برنامه‌های این کنفرانس است.

وی عنوان کرد: همچنین نخستین کنفرانس ملی تأسیسات نوین ساختمانی و جشنواره بزرگ روز مهندس با حمایت دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته پنجم اسفند همزمان با روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی برگزار می‌شود.

محبی در زمینه اهداف و ضرورت‌های برگزاری این کنفرانس گفت: بخش ساختمان و مسکن به عنوان بزرگ‌ترین بخش مصرف‌کننده انرژی کشور، رقم بسیار بالایی از مصرف انرژی را به خود اختصاص داده و با وجود تلاش‌های فراوان مراجع ذیربط و به ویژه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در این بخش همچنان رشد مصرف و شدت مصرف انرژی در بخش تاسیسات ساختمان بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان استان کرمان در زمینه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات و مراکز علمی، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته درصدد برآمد تا کنفرانس ملی تاسیسات نوین ساختمانی را با رویکردی نو نسبت به تاسیسات ساختمان برگزار کند.

محبی تصریح کرد: در این همایش با گردآوری نظرات اساتید، دانشجویان و صاحب‌نظران بخش تاسیسات کشور در تلاش هستیم تا گامی کوچک در راستای تحول صنعت تاسیسات ساختمانی کشور و در راستای پیشِ رو برداشتن موانع موجود بر داریم.

وی گفت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با همکاری وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزاری این همایش را برعهده دارند.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول