اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور پرفسور عزیزی

کنفرانس علمی تیروئید در دوران بارداری در اراک برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور پرفسور فریدون عزیزی دانشمند برتر جهان کنفرانس علمی یک روزه تیروئید در دوران بارداری به همت دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد.

کنفرانس علمی تیروئید در دوران بارداری در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فوق تخصص غدد و یکی از دانشمندان برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان در این کنفرانس گفت: پزشکان باید با دقت برنامه‌های تشخیصی و درمانی تغییرات فیزیولوژی تیروئید در دوران بارداری را دنبال کنند.

فریدون عزیزی اظهار داشت: تغییرات فیزیولوژی تیروئید در دوران بارداری مشکلاتی را برای زنان باردار به وجود می‌آورد که پزشکان باید به دقت تغییرات این غدد را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که زنان قبل از بارداری باید به آن توجه کنند، موضوع تیروئید است، مراقبت‌های پیش از بارداری زنانی که دارای ریز فاکتورهای خطر تیروئید هستند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که سلامت مادر و جنین را تضمین می‌کند.

دانشمند برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان انجام آزمایش‌های مربوط به تیروئید را از امور ضروری برای زنان  مبتلا به مشکلات تیروئیدی دانست و ادامه داد:  این دسته از زنان باید قبل از تصمیم به بارداری تحت آزمایش قرار گیرند و با صلاحدید پزشکان باردار شوند.

محمدرضا رضوانفر عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با بیان اینکه بارداری ارتباط مستقیمی با بزرگ شدن اندازه و حجم ندول‌های تیروئیدی دارد، گفت: در دوران بارداری با تضعیف سیستم ایمنی سلولی مواجه هستیم که این مسئله می‌تواند مشکلات سرطانی برای زنان مادر ایجاد کند.

وی بیان داشت: آشنایی زنان با تازه‌‌های پزشکی نقش بسیار موثری در جلوگیری از بیماری‌های مختلف دارد که پزشکان باید همواره این تازه‌ها را فرا گرفته و به زنان گوشزد کنند.

کنفرانس علمی تیروئید در دوران بارداری با هدف آموزش تازه‌های علمی به پزشکان، پرستاران و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک و ویژه مشمولین آموزش مدام گروه‌های پزشکی اعم از متخصصین داخلی، پزشکان عمومی، ماماها و پرستاران و با توجه به نقش و اهمیت تیروئید در سلامت مادران باردار برگزار شد.

انتهای پیام/87002/ج30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول