اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری فارس خبر داد

میزبانی فارس از کنفرانس آسیایی پارک‌ها (ASPA)

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: در سال 2014 کنفرانس آسیایی پارک‌ها (ASPA) به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود.

میزبانی فارس از کنفرانس آسیایی پارک‌ها (ASPA)

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد فاضل‌زاده ظهر امروز در آیین تقدیر از موسسات برگزیده مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس اظهار داشت: در پنج سال گذشته که مقام‌ معظم‌ رهبری گفتمانی را در زمینه علم‌ و فناوری تبیین کرده‌اند، سعی کرده‌ایم به سهم خود در این زمینه خدمت کنیم.

وی اضافه کرد: در سال 1391 بر اساس برنامه‌ریزی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کشور به پنج منطقه فناوری تقسیم شد.

این مسئول ادامه داد: استان‌های فارس، یزد، کهگیلویه‌ و ‌بویر‌احمد، چهار‌محال و‌ بختیاری و خوزستان در منطقه چهار هستند و دبیرخانه این منطقه در استان ما واقع شده ‌‌‌است.

رئیس پارک علم‌ و ‌فناوری فارس افزود: از نظر جمعیت، مساحت و تعداد شرکت‌های زیر پوشش، 20‌ درصد ظرفیت در منطقه چهار ‌است.

فاضل‌زاده ابراز داشت: پارک علم و فناوری فارس میزبان کنفرانس آسیایی پارک‌ها (ASPA) در سال 2014 است.

وی در بیان فعالیت‌های این مجموعه تصریح کرد: یکی از کار‌های ما راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری این استان با سهام 48‌ درصد دولتی و 52‌ درصد خصوصی است.

رئیس پارک علم ‌و ‌فناوری فارس گفت: اکنون در حال افزایش سرمایه به 10‌ میلیارد‌ ریال با حفظ سهام‌های دولتی و خصوصی هستیم.

فاضل‌زاده خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته شرکت‌های زیر پوشش دستاورد‌های خوبی داشته‌اند و از 10 شرکت نخست پارک‌های علم و فناوری کشور، 9 شرکت متعلق به فارس است.

وی تصریح کرد: رونمایی از طرح‌هایی در سال‌های 1390 و 1391 توسط رئیس ‌جمهور و معاون اول وی همچنین بازدید وزیر نفت به همراه استاندار فارس از نتایج تلاش‌های این مرکز است.

رئیس پارک علم ‌و ‌فناوری فارس با اشاره به ساختمان نوآوری و فناوری در این مجموعه ابراز داشت: این ساختمان با تصویب هیئت امنای پارک علم و فناوری فارس از مرداد ماه سال پیش در حال تکمیل شده که با ظرفیت 120 نفر از فرصت‌های استثنایی در جنوب کشور برای برگزاری کنفرانس‌های داخلی و خارجی است.

به گزارش فارس، پارک علم و فناوری این استان در شهریور ماه سال 1391 به استناد مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی به منظور ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه فناوری، تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

این مراسم با حضور محسن حاتم معاون سازمان فضایی ایران، جعفر مهراد رئیس پایگاه استنادی علوم ایران و جهان اسلام، محمد موذنی رئیس دانشگاه شیراز، اعضای شورای فناوری پارک، اعضای کمیسیون دائمی منطقه چهار فناوری و مدیران و کارمندان شرکت‌های مستقر در پارک‌فناوری فارس برگزار شد.

در این جلسه از برگزیدگان در جشنواره‌های «شیخ بهایی» در زمینه شرکت‌های در حال رشد، رشد ‌یافته و شرکت‌های فن‌آفرین علوم انسانی همچنین منتخبان جشنواره‌های استانی و کشوری «علم تا عمل» و موسسات برتر مراکز رشد اقماری تقدیر شد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول