اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه سمنان

250 مقاله به کنفرانس ملی ریاضیات مالی رسید

خبرگزاری فارس: دبیر کنفرانس ریاضیات مالی و کاربردهای آن گفت: 250 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارائه شده است که پس از داوری، 179 مقاله برای ارائه پذیرش شد.

250 مقاله به کنفرانس ملی ریاضیات مالی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، محمدرضا صافی افزود: از این تعداد، دو مقاله به صورت سخنرانی عمومی، 12 مقاله به صورت سخنرانی تخصصی و 65 مقاله به صورت پوستر در این کنفرانس ارائه می‏شود.

وی گفت: سومین کنفرانس ملی ریاضیات مالی و کاربردهای آن، یازدهم و دوازدهم بهمن در تالار دانش دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان برگزار می‏شود.

دبیر کنفرانس ریاضیات مالی و کاربردهای آن آنالیز تصادفی، حسابان مالیوان و ریاضیات مالی، راهبردهای پوشش ریسک، محاسبات مالی، مدل‏های نوسان تصادفی و فرآیندهای پرش، کنترل تصادفی و سرمایه‏گذاری بهینه، مدل‏سازی احتمالی داده‏های مالی، قیمت‏گذاری دارایی‏ها و مشتقات، تحلیل سری‏های زمانی، مدیریت ریسک، مهندسی مالی و کاربردهای مدیریتی و اقتصادی، بازارهای انرژی و کالا و تجارت نشر، ابزارهای مالی اسلامی و اقتصاد محاسباتی را از محورهای این کنفرانس دو روزه بیان کرد.

صافی با بیان اینکه دانشگاه سمنان در ردیف سه دانشگاه اول در کشور بوده که رشته ریاضی مالی در آن ایجاد شده است، یادآور شد: اولین دوره این کنفرانس در دانشگاه علامه طباطبایی و دومین دوره در دانشگاه زنجان برگزار شد.

دبیر کنفرانس ریاضیات مالی و کاربردهای آن بیان کرد: ریاضیات مالی شاخه‏ای از ریاضیات است که برای جریان‏های پول و سرمایه در بازارهای مالی مدل‏های ریاضی طراحی و مطالعه می‏کند.

صافی بیان کرد: ثمره تحقیقات در ریاضیات مالی می‏تواند در تصمیم‏گیری دولت‏ها و بازیگران بازار منعکس شود.

وی گفت: یکی از اهداف کلیدی ریاضیات مالی، اتخاذ بهترین راهبرد برای کمینه کردن ریسک‏های موجود در بازارهای مالی مختلف است.

انتهای پیام/2249/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول