اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع جهانی تقرب مذاهب اسلامی خبر داد

برپایی کنفرانس وحدت ملی در هفته آینده/ تهران میزبان 300 میهمان خارجی است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع جهانی تقرب مذاهب اسلامی از برپایی کنفرانس وحدت ملی در هفته آینده در کشور خبر داد و گفت: در سه روز نخست هفته جاری تهران میزبان بیش از 300 میهمان خارجی ذی نفوذ در کشور است.

برپایی کنفرانس وحدت ملی در هفته آینده/ تهران میزبان 300 میهمان خارجی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری به مناسبت هفته وحدت در سخنرانی پیش از خطبه نماز پرفیض جمعه مرکز مازندران اظهار داشت: مسلمانان باید با هوشیاری جلوی تفرقه‌های داخلی که دشمن برای جدایی بین مسلمانان ایجاد کرده را بگیرند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن تاکید کرد که امت پیامبر از تفرقه و ایجاد شکاف در میان خود اجتناب کنند، اگر اختلاف در بین مسلمانان دامن زده شود دچار عذاب الهی می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قدرت‌های استعماری بزرگ به دنبال اختلاف و تفرقه به لحاظ عملی و نظری در بین مسلمانان هستند، تصریح کرد: در حال حاضر شاهد ایجاد تفرقه در بلاد اسلامی همچون سوریه، لبنان، عراق و افغانستان و سایر کشورهای اسلامی هستیم.

مختاری، ضدیت دشمن با اصل اسلام را جلوگیری از اشاعه فرهنگ دینی شیعی در میان مردم جهان دانست و گفت: دشمن درصدد احیاء ضدیت با حاکمیت اسلام است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد فتنه و فاصله در بین مسلمانان به دنبال دستیابی به اهداف ضددینی خود است، بیان داشت: دشمن، دین اسلام را مذهبی خشن و مخرب در میان دیگر پیروان ادیان دانست که بعد از حادثه 11 سپتامبر آنها توانستند با استفاده از همه امکانات، اسلام را انعطاف‌ناپذیر معرفی کنند.

مختاری اضافه کرد: تئوری دشمن به منظور اسلام‌هراسی است چون شاهد گرایش غربی‌ها به دین اسلام است.

عضو مجمع جهانی تقرب مذاهب اسلامی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس متخصص ایجاد تفرقه در میان مسلمانان جهان محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: وقتی جوانان مسلمان پادگان‌های انگلیسی خواستار احداث مسجد و برپایی نماز جماعت شدند دولتمردان انگلیسی امام جماعتی را برای مسلمانان انتخاب کردند که رویکرد وهابی‌گرایی دارند.

وی ادامه داد: دشمن در راستای خدشه‌دار کردن مذهبی شیعه است تا جوانان مسلمان را به بیراهه بکشاند و برای این کار خود دین الهی را ساخته و پرداخته دست بشر معرفی کرد تا به مقاصد شوم خود برسد.

مختاری، جنگ کنونی دشمن در مقابل مسلمانان را از نوع نرم دانست و یادآور شد: در جنگ نرم ذهن، عقیده و باورهای مردم تسخیر می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمن در مراکز علمی برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان جهان کار می‌کند، گفت: دشمن در اجرای جنگ نرم صبورانه کار می‌کند چون می‌داند فعالیت‌های فرهنگی زمان‌بر ولی اثرگذار است.

این استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم تعامل بین شیعه و سنی تاکید کرد و ادامه داد: بنا به تاکید رهبری با وجود این هجمه‌های فرهنگی دشمن در راستای دین‌زدایی، تقرب بین مذاهب از لحاظ عملی و نظری بیش از پیش باید مورد اهتمام قرار گیرد.

وی از برپایی کنفرانس وحدت ملی در هفته آینده در کشور خبر داد و ابراز داشت: در سه روز نخست هفته جاری تهران میزبان بیش از 300 میهمان خارجی ذی‌نفوذ در کشور است تا در تعامل صمیمانه به نتایج مثبتی دست یابد که به بیرون از مرزهای کشور انتقال یابد.

این مسئول بحث هفته وحدت را مبارزه‌ای علیه توطئه قدرت‌های استعماری و خنثی کردن طرح‌های استکبار جهانی دانست و خاطر نشان کرد: برخی جریان‌ها تفسیر نابخردانه‌ای از اهل تسنن دارند که اینگونه فعالیت‌ها باعث ایجاد تفرقه در بین مسلمانان جهان است.

مختاری، وهابیت و سلفی‌گرایی را جریان فکری ساکن در کشورهای اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: اینگونه جریان‌های فکری غیردینی مردم جهان را به خاک و خون می‌کشد.

وی اسلام را دینی منطبق با منطق و استدلال معرفی کرد و متذکر شد: مخاطب اسلام فطرت انسان است، اگر تعصبات بخواهد حجابی باشد برای تفسیر درک آیات قرآن اینگونه تحلیل‌ها به دور از عقلانیت است.

انتهای پیام/86006/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول