اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در کرمان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.

کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهان نخستین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین ‌با حضور صاحب‌نظران دانشگاهی، جامعه مهندسی، و تولیدکنندگان مصالح و سازه‌ها‌ دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان برگزار شد.  

دبیر اجرایی همایش هدف از ‌این کنفرانس دو روزه را ایجاد فضای طراحی آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه دانست و ابراز داشت: هدف این همایش این است که با گردهمایی صاحب‌نظران دانشگاهی، جامعه مهندسی، تولیدکنندگان مصالح و سازه‌ها، بهره‌گیری از آخرین پیشرفت‌های علمی و صنعتی موجود‌ تسهیل و تسریع ‌شده و زمینه‌های توسعه آنها نیز فراهم شود.

سلمان یوسفی با اشاره به محور‌های ‌این کنفرانس عنوان کرد: از جمله این مباحث فناوری‌های نوین در صنعتی‌سازی ساختمان، بومی‌سازی سیستم‌های نوین ساختمانی، یافته‌های جدید در تحلیل، طراحی و اجرای سازه‌های سبک و سیستم‌های سازه‌ای یا اتصالات نوین در سازه‌ها است.

دبیر اجرایی همایش افزود: همچنین از جمله محورهای این همایش سیستم‌های کنترل فعال و غیر فعال سازه‌ها، نوآوری در طراحی سازه‌های خاص، روش‌ها یا مصالح جدید در مقاوم‌سازی سازه‌ها، کاربردهای مواد مرکب و نانو مواد در مهندسی عمران، مصالح قابل بازیافت و یا سازگار با محیط زیست، مصالح و قطعات سازه‌ای بادوام و پایدار، کاربردهای نوین مصالح و قطعات سبک در مهندسی عمران، تولید و کاربرد بتن‌های وی‍‍ژه پیشرفت‌های جدید در تولید مقاطع فولادی نورد گرم و سرد است.

وی از ارسال 73 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و تصریح کرد: بر اساس کمیته داوری 43 مقاله به صورت پوستر و 30 مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شود.

یوسفی ارائه مقالات ‌شفاهی و پوستر‌، برگزاری نشست‌های تخصصی و سخنرانی‌های کلیدی، کارگاه های آموزشی با ارائه گواهینامه معتبر‌، نمایشگاه تخصصی جانبی ‌از برنامه‌های این کنفرانس برشمرد.

وی اهداف و ضرورت‌های برگزاری این کنفرانس را توسعه روزافزون علوم و فناوری در شاخه‌های مختلف مهندسی عمران، هماهنگی جامعه علمی و مهندسی کشور با این پیشرفت‌ها و به اشتراک‌گذاری دستاوردها را ضروری دانست.

یوسفی افزود: در حوزه مهندسی سازه، سیستم‌های جدید سازه‌ای برای ساخت سازه‌‌های مسکونی، تجاری و صنعتی، علاوه بر ایجاد سطح ایمنی بالاتر و عملکرد بهتر در برابر بارهای استاتیکی یا دینامیکی وارد به سازه‌ با کاهش زمان اجرا، صرفه‌جویی در انرژی و کاهش حجم مصالح مصرفی، صرفه اقتصادی بیشتری را به ارمغان می‌آورند.

وی افزود: از طرفی بهره‌گیری از مصالح نوین در تولید اعضای سازه‌ای و یا غیر سازه‌ای‌ حسب مورد، افزایش مقاومت یا دوام، عایق‌سازی حرارتی و صوتی، قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست را به دنبال دارد.

یوسفی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان استان کرمان در زمینه‌های صنعت، معدن و خدمات، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در صدد برآمد تا نخستین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین را برگزار کند.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول