اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

ایجاد حساسیت در عرصه حساس سلامت مردم گناه نابخشودنی است

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اظهارات غیر کارشناسانه در چند وقت اخیر و ایجاد حساسیت در این عرصه گفت: اظهارات غیر کارشناسانه و ایجاد حساسیت در مورد سلامت مردم گناه نابخشودنی است.

ایجاد حساسیت در عرصه حساس سلامت مردم گناه نابخشودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهرداد حمیدی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد امنیت غذایی استان زنجان با اشاره به اظهارنظرهای چند وقت اخیر در مورد مشکلات موجود در عرصه بهداشت و داروی استان اظهار داشت: یادمان باشد که ما در یک جنگ اقتصادی به سر می‌بریم.

وی با بیان اینکه کشور ما بهای استقلال و تمامیت ارضی خود را می‌پردازد، افزود: باید با گوش کردن به فرامین مقام معظم رهبری از ایجاد تشتت در جامعه پرهیز شود.

*وجود 87 داروخانه در استان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به وجود 87 داروخانه در استان زنجان اشاره کرد و گفت: 700 مورد بازدید از این داروخانه انجام شده است.

وی از حضور شش داروساز در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد که کارشان صرفاً بازدید و نظارت از داروخانه‌ها است.

حمیدی با بیان اینکه هر بازدید از داروخانه در حدود چهار ساعت زمان می‌برد، اضافه کرد: در هر بازدید 60 تا 70 مورد در یک داروخانه بازرسی می‌شود.

وی از لغو دائمی چندین پروانه‌ کسب توسط تیم بازرسی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: در برخی مواد هم صلاحیت مسئول فنی داروخانه‌ها لغو شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به تلاش شبانه‌روزی نظام دارویی کشور اشاره و تصریح کرد: همه تلاش‌ها برای جلوگیری از تاثیرگذاری جنگ اقتصادی بر روی دارو و سلامت بوده است.

*وجود 3 هزار قلم دارو در نظام دارویی کشور

وی از وجود 3 هزار قلم دارو در نظام داروی کشور خبر داد و گفت: هر یک از این داروها هم تنوع خاص خود را دارند.

حمیدی با بیان اینکه کارخانه‌های داروسازی متعلق به بخش خصوصی هستند، اضافه کرد: این کارخانه‌ها در واقع بنگاه اقتصادی محسوب می‌شوند و نباید انتظار بیشتری از آنها داشت.

*افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت داروها

وی با اذعان به افزایش قیمت داروها در داروخانه‌ها، درصد این افزایش قیمت‌ها را 10 تا 15 درصد اعلام کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: افزایش قیمت داروها در داروخانه‌ها از طریق وزارتخانه به معاونت غذا و داروی و از آنجا به داروخانه‌ها ابلاغ می‌شود و به هیچ‌وجه خودسر نبوده است.

وی با تاکید بر عدم سکوت دانشگاه در مورد افزایش قیمت‌های دارو اضافه کرد: ریشه افزایش قیمت‌ها سودجویی نیست.

حمیدی با اشاره به چند برابر شدن نظارت بر داروخانه ادامه داد: داروخانه‌ها خریدهای خود را به صورت ماهانه انجام می‌دهند، از این رو افزایش قیمت‌ها هم به صورت مقطعی اعمال می‌شود.

وی با اشاره به افزایش داروها در داروخانه اضافه کرد: مردم همه این گرانی‌ها را از چشم داروخانه می‌بینند.

*ارائه توانمندی‌ها در برابر معضلات

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در کنار معضلات موجود باید به توانمند‌های حوزه دارویی کشور هم بها داده شود، اضافه کرد: یادمان باشد ایران یکی از 15 کشور نظام دارویی جهان را دارد.

وی با اشاره به تولید 96.5 درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل تصریح کرد: 65 درصد از مواد اولیه داروها از منابع داخلی تامین می‌شود.

انتهای پیام/73004/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول