اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

ارتقای 800 امتیازی طرح‎های تحقیقاتی علوم پزشکی گلستان در تولید علم

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: فعالیت‎های دانشجویی و ارائه طرح‎های تحقیقاتی در علوم پزشکی گلستان نشان از رشد 800 امتیازی این دانشگاه در تولید علم دارد.

ارتقای 800 امتیازی طرح‎های تحقیقاتی علوم پزشکی گلستان در تولید علم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجعفر گلعلی‎پور بعدازظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رتبه دانشگاه بر اساس فعالیت‎های صورت گرفته در سال 1389 با امتیاز 4 هزار و شش، رتبه 12 را در دانشگاه‎های تیپ دو علوم پزشکی به دست آوردیم و در سال گذشته با کسب 4 هزار و 813 امتیاز به رتبه 10 رسیدیم.

وی هدفمند کردن فعالیت‎های پژوهشی را یک ضرورت مهم خواند و تصریح کرد: در سال‌جاری تلاش شد تا ایجاد مراکز رشد در شش محور راه‎اندازی شود و از توانمندی‎های اعضای هیئت علمی و متخصصان نیز بهره گرفته تا تحقیقات علمی شود و به تولید محصول دست یابیم.

راهکارهای جدید در پژوهش می‎تواند تحولی عظیم در نظام علمی کشور ایجاد کند

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه پژوهش، یک سرمایه‎گذاری برای دستیابی به راهکارهای جدید است متذکر شد: راهکارهای جدید می‎تواند تحولی عظیم در نظام علمی کشور ایجاد کند که این تحول در نظام سلامت کاملاً قابل لمس است.

گلعلی‎پور اظهار داشت: تولید دارو و واکسن هزینه‎های بسیاری را به صورت ارز خارجی طلب می‎کند و باعث می‎شود که راحت‎تر به این تکنولوژی دسترسی داشته باشیم و از طرفی تولید ملی خودمان را تشویق کنیم.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و سرمایه ایرانی و افق ترسیم شده در سال 1404 باید به عنوان قطب منطقه‎ای و برجسته در بعضی از رشته‎ها باشیم که برای رسیدن به این مهم باید تلاش شود.

تحقیقات باید در راستای ارتقای نظام سلامت باشد

معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تحولات و تحقیقات انجام شده باید در راستای ارتقای نظام سلامت باشد ابراز داشت: پژوهش‎های دانشگاه باید کاربردی بالینی باشد تا بتواند مشکلات حوزه سلامت را حل کند.

گلعلی‎پور تقاضامحور بودن پژوهش‎ها را از دیگر مزایای تحقیقات علمی برشمرد و گفت: تولید علم در دانشگاه علوم پزشکی افزایش یافته است و تلاش داریم بیش از پیش در این راستا گام‎های ارزنده‎تری برداشته شود.

انتهای پیام/2307/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول