اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 18 هزار متر مربع فضای ورزشی دارد

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون 18 هزار متر مربع فضای ورزشی در این دانشگاه احداث شده است.

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد 18 هزار متر مربع فضای ورزشی دارد

حسین مهرعلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: توجه به ورزش و حفظ سلامت و نشاط جوانان از شاخص‌های مهم ارتقا یافته این دانشگاه پس از انقلاب است، به طوری که هم‌اکنون 18 هزار متر مربع فضای ورزشی در این دانشگاه احداث شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 650 نفر از دانشجویان در حال تحصیل این دانشگاه در رشته‌های مختلف ورزشی حضور فعال داشته و حائز رتبه‌های برتر در مسابقات استانی و کشوری شده‌اند.

مهرعلیان با تأکید بر ضرورت همگانی کردن ورزش در دانشگاه‌ها تصریح کرد: امروز نه تنها نیروی انسان سالم و با نشاط به ‌عنوان ابزار توسعه کشورها مطرح است بلکه خود انسان را به‌ عنوان هدف و غایت توسعه می‌شناسند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: تربیت بدنی و ورزش به عنوان پدیده اجتماعی موثر در ابعاد مختلف جامعه و زندگی افراد نفوذ کرده و به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش یادآور شد: امروزه یکی از مشکلات جامعه بشری، مسئله بیکاری و عوارض ناشی از آن است، بیکاری به وی‍ژه برای نوجوانان و جوانان بسیار خطرناک و مضر است و باید با آن مبارزه کرد یا به نحوی اوقات بیکاری را پر کرد.

مهرعلیان با بیان اینکه ورزش یکی از مفیدترین و سالم‌ترین سرگرمی‌هایی است که می‌تواند اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را پر کند، افزود: ورزش، کسالت و تنبلی را از انسان زدوده و به وی نشاط و شادابی می‌بخشد، همچنین فرد را برای انجام کارها و وظایف فردی و اجتماعی آماده می‌کند.

وی تصریح کرد: ورزش روحیه شجاعت، از‌خود‌گذشتگی، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را در انسان تقویت کرده و اراده فرد را قوی می‌سازد.

مهرعلیان در ادامه فضای خوابگاه‌های دانشجویی را 12 هزار و 200 متر مربع اعلام کرد و گفت: در بدو تاسیس دانشگاه این رقم به یک هزار متر مربع می‌رسید.

انتهای پیام/68001/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول