اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور ماه سال آینده برگزار می‌شود

برگزاری جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی در ارومیه

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ظهر امروز احد زینالی در نشست خبری که در سالن جلسات دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در شهریور ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اهداف جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی حول چهار محور اصلی خلاصه می‌شود، تصریح کرد: این محورها شامل تقویت فضای فرهنگی، مذهبی و هنری در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، توسعه و تقویت مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و هنری، غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان بر محور فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و هنری و شناسایی، معرفی و تجلیل از دانشجویان خلاق و توانمند در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و هنری است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با توجه نخبگان به بحث سبک زندگی به ویژه در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: شعار جشنواره فرهنگی با عنوان جوان متعالی، سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب شده است.

زینالی به موضوع ویژه جشنواره با عنوان فرهنگ سلامت با پزشک خانواده پرداخت و خاطر نشان کرد: محور موضوعی این جشنواره «دانشگاه من» است.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی کشور در شش بخش ادبی، پژوهشی، فن‌آوری اطلاعات، معارف اسلامی، نشریات دانشجویی و هنری در 65 رشته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص دادن موضوعات ویژه در این جشنواره فرهنگی به دلیل مصادف بودن آن با اعیاد شعبانیه در کشور اذعان داشت: این رشته‌ها شامل دعا‌خوانی، مداحی، دکلمه و سخنوری است و آزمون کتبی از خلاصه سیری در سیره ائمه معصومین که از دفتر دوم نوشته استاد مرتضی مطهری انتخاب شده، به عمل خواهد آمد.

زینالی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود 600 دانشجو از منتخبین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این جشنواره فرهنگی شرکت کنند.

انتهای پیام/61010/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول