اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی خبر داد

افزوده شدن 14 رشته در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

خبرگزاری فارس: معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: در دو سال اخیر 14 رشته در مقاطع مختلف دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزوده شده است.

افزوده شدن 14 رشته در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

عیسی عبدی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، اظهار داشت: در دو سال اخیر 14 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی بالینی و PHD به رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است.

وی با بیان اینکه رشته‌های دانشگاهی پس از نیازسنجی در جامعه به رشته‌های دانشگاهی افزوده و یا حذف می‌شوند، تصریح کرد: در دو سال اخیر هشت رشته در مقطع کاردانی از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه حذف شده است.

عبدی‌راد با اشاره به وجود محدودیت‌های بسیار در احداث و راه‌اندازی دانشکده داروسازی در کشور خاطر نشان کرد: در سال جاری با وجود تمام مشکلات و کاستی‌ها دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به بهره‌برداری رسید و از مهر ماه سال جاری دانشجویان رشته داروسازی در این دانشکده مشغول تحصیل هستند.

وی از تحصیل کارشناسان پرستاری از مهر ماه سال جاری در مؤسسات آموزش عالی سلامت در سه شهر بوکان، میاندوآب و سلماس خبر داد و گفت: امکان تحصیل در رشته فوق تخصصی پیوند کلیه و PHD بیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه فراهم شده است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی افزود: رشته‌های شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، اقتصاد سلامت و مدیریت خدمات بیمارستانی از رشته‌های اولویت‌دار به منظور افزایش رشته‌های دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه است.

انتهای پیام/61010/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول